عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
همزمان با ایام راهیان نور در جنوب کشور، هفت شهید شاخص راهیان نور معرفی شدند که در این میان،‌ نام یک شهید از جبهه مقاومت و یک بانوی شهید اهل سنت به چشم می‌خورد.

عقیق: هفت شهید شاخص حماسه راهیان نور ۱۴۰۱ از سوی ستاد مرکزی راهیان نور اعلام شد. در میان شهدای شاخص سال آینده راهیان نور نام شهیدانی چون حجت‌الاسلام حسین صنعتکار، سیدمصطفی ادب‌دوست، عباس پورش همدانی، شاهرخ  ضرغام، حسین بدرالدین الحوثی، قاسم حمید و  فاطمه اسدی می‌درخشد.

با شهدای شاخص راهیان نور ۱۴۰۱ آشنا شوید

- شهید حجت‌الاسلام حسین صنعتکار: در دوران دفاع مقدس فرماندهی اطلاعات و قائم مقامی لشکر ۸ زرهی نجف اشرف» را بر عهده داشت.او  معاون شهید حاج احمد کاظمی بود و سرانجام در ۲۵ مرداد ماه سال ۱۳۶۵ بر اثر انفجار مین در منطقه عملیاتی باختران به شهادت رسید.

- شهید سیدمصطفی ادب‌دوست: معروف به سیدآقا جزو اسطوره‌های ماندگار در میان رزمندگان دفاع مقدس و همچنین کمیته انقلاب اسلامی بود. او به‌ عنوان اولین فرمانده پاسداران کمیته انقلاب اسلامی از سوی فرمانده وقت کمیته انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله مهدوی کنی منصوب و در روز ۲۳ مهر ۵۹ یعنی ۲۴ روز بعد از تجاوز ارتش بعثی عراق، به همراه تعدادی از پاسداران کمیته‌های ۱۴ گانه تهران به استعداد یک گردان عازم جبهه‌های جنوب کشور شد. حدود ۲ ماه بعد سیدآقا به عنوان اولین فرمانده پاسداران کمیته انقلاب اسلامی در سن ۲۵ سالگی در ۱۹ آذرماه سال ۱۳۵۹ در منطقه ایستگاه هفت آبادان در یک عملیات ایذایی که خود طراحی کرده بود به شهادت رسید.

- شهید عباس پورش همدانی: در روز دهم شهریورماه سال ۱۳۳۵ در همدان به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد بود. او فرمانده عملیاتی گردان الغدیر جهاد سازندگی بود. سرانجام در ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۷ در روستای شیخ‌محمد سلیمانیه عراق بر اثر خمپاره دشمن به شهادت رسید. اکنون پیکر پاکش در گلزار شهدای شهر همدان آرام گرفته است.

- شهید شاهرخ ضرغام: در سال ۱۳۲۸ در تهران به دنیا آمد. در جوانی به سراغ کشتی رفت. سنگین‌وزن کشتی می‌گرفت. قهرمان جوانان و نایب‌قهرمان بزرگسالان شد و سپس به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد. اما او با این وجود به سراغ کارهای خلاف می‌رفت. همزمان با وقوع انقلاب متحول شد. در بهمن ۱۳۵۷ شب و روز می‌گفت: فقط امام، امام خمینی (ره). او را «حر انقلاب» لقب دادند. در روزهای اولیه جنگ،در جبهه دشت‌های شمالی آبادان و در هفدهم آذر سال ۱۳۵۹ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.پیکر مطهرش  همچنان مفقودالاثر است.

- شهید حسین بدرالدین الحوثی: حسین بدرالدین الحوثی با نام کامل «سید حسین طباطبایی» حوثی فرزند علامه سید بدرالدین طباطبایی حوثی رهبر شیعیان زیدی جارودی یمن بود. شهید حسین در مقابل حمله نظامی ارتش یمن به دفاع پرداخت و پس از چند ماه جهاد در سپتامبر سال ۲۰۰۴ (۲۶ رجب ۱۴۲۵)، هنگامی که به همراه جمعی از یارانش برای قرائت دعای کمیل به کوهستان رفته بود مورد محاصره قرار گرفت و به شهادت رسید.

- شهید قاسم حمید: نخستین شهید قم از گروه پدافند هوایی است که در اول مهرماه سال ۱۳۵۹ مصادف با دومین روز از آغاز دفاع مقدس در پایگاه چهارم هوایی دزفول به شهادت رسید. به افتخار رشادت شهید قاسم حمید، پایگاه چهارم شکاری دزفول به نام این شهید عزیز نامگذاری شده است.

  • شهیده فاطمه اسدی: شهیده فاطمه اسدی به دست حزب دموکرات کردستان مظلومانه به شهادت رسیده بود و پیکر مطهرش بعد از ۳۷ سال در آبان ماه سال جاری شناسایی شد. این بانوی جوان، پس از اسارت همسر توسط گروه تروریستی حزب دموکرات کردستان برای صیانت و عشق به خانواده، برای آزادی همسرش، عزتمندانه به دل دشمن می‌زند و همه اموال خانواده را می‌فروشد تا بهای آزادی شوهر را فراهم کند، اما بعد از یک ماه شکنجه، ناجوانمردانه تیرباران می‌شود. پسر شیرخواره‌اش پس از شهادت مظلومانه مادر و اسارت پدر به دلیل بی‌سرپرستی و رسیدگی نشدن، وفات می‌کند.(اینجا)

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین