عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۱۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
حجت الاسلام انصاریان مطرح کرد؛
استاد حوزه علمیه قیامت باوری را یکی از تجارت‌های پر سود خواند و گفت: خدا باوری و قیامت باوری در روحیات، اخلاق و اعمال مشهود می شود. انسان خدا باور هرگز نمی تواند به سوی معصیت حرکت کند.

عقیق:حجت الاسلام حسین انصاریان در سخنانی در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: در بعضی از آیات قرآن کریم، از ایمان و عمل صالح به عنوان عبادت جامع، تعبیر به تجارت شده است. یکی از این آیات آیه سوره صف است که می‌فرماید به مردم بگو شما را به تجارتی راهنمایی کنم که سود این تجارت نجات بخش شما از عذاب دردناک و دائمی روز قیامت است و آن باورداشتن و ایمان به خدا و فرستاده اوست.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه این باور اکتسابی است، عنوان کرد: یکی از راه‌های رسیدن به این باور آن است که انسان برود نزد اساتید علم درس بخواند که آن درس‌های ریشه دار همراه با دلیل چراغ ایمان را به خدا و روز قیامت در چراغدان قلب روشن می‌کند اما اگر این امر ممکن نبود باید در محضر کسانی بنشیند که این درس‌ها را خوانده اند یا به نوعی عالم ربانی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه این باور در وجود انسان کار آخرتی می‌کند، گفت: خداوند متعال و قیامت را که حتماً برپا خواهد شد و زمانی که انسان با همه وجود این حقیقت را باور کند این باور سبب می‌شود در اخلاق و اعمال انسان اثر بگذارد. شاید کسی علما به این موضوع توجه نکرده باشد اما خدا باوری و قیامت باوری در روحیات، اخلاق و اعمالش مشهود می‌شود. انسان خدا باور هرگز نمی‌تواند به سوی معصیت حرکت و از اولیای الهی دست بردارد.

عبادت زبان چیست؟

حجت الاسلام انصاریان انفاق مال در راه خدا را یکی دیگر از این تجارت برشمرد و عنوان کرد: کمک به مسکین، صدقه دادن، ساخت مسجد و… تجارت با خداوند متعال است و باعث می‌شود انسان از عذاب رها شود. از دیگر تجارت‌ها این است که انسان با جسمش در راه خدا زحمت بکشد و به خود سختی بدهد و مجاهدت داشته باشد. یکی از مصادیق مجاهدت حضور در جبهه‌های حق علیه باطل است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه همه اعضای بدن هر کدام برای خودشان یک نوع عبادت دارند، تصریح کرد: انسان زمانی که با یک دوست که گمراه است و اهل انجام عبادات واجب و ترک معصیت نیست، مواجه می‌شود نه با تندی و بداخلاقی بلکه با زبانی نرم ایشان را به راه درست هدایت کند این عمل عبادت زبان محسوب می‌شود.

تعداد بازدید : 3

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین