عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۷۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
رییس موسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی
رییس موسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی با بیان اینکه نماز، انفاق و معادباوری ارکان دین است، گفت: انسان باتقوا عامل به ارکان دین بوده و هرگز از خط دین خارج نمی‌شود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین اکبرنژاد رییس موسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی،در جلسه هفتگی تفسیر تمدنی آیه 5 سوره بقره که در مجموعه شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: در این آیه هدایت از آن متقین است.

وی افزود: خداوند در این سوره صفات متقین را که شامل اقامه نماز، انفاق و قیامت باوری می‌شود را بیان می‌کند و هدایت را تنها از آن آنان می‌داند.

حجت الاسلام والمسملین اکبرنژاد هدف از بعثت انبیای الهی را هدایت و رسیدن بشر سعادت اخروی بیان کرد و اظهار داشت: خداوند سعادت را از آن کسانی می‌داند که هدایت الهی بهره‌مند شده باشند؛ بنابراین اقامه نماز، انفاق و قیامت باوری از مهمترین ارکان دین برای هدایت بشر به شمار می‌روند.

رییس موسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی با تاکید بر اینکه ارکان دین به هیچ عنوان نباید مورد آسیب قرار بگیرد، ابراز کرد: اگر ارکان دین آسیب ببیند به هیچ عنوان انسان هدایت نمی‌شود بنابراین همه اعمال انسان باتقوا براساس ارکان دین که شامل اقامه نماز، انفاق و قیامت باوری می‌شود، استوار است از این رو خداوند تنها اعمال متقین را قبول می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از بهترین اصحاب پیامبراکرم(ص) اویس قرنی بود که پیامبر را ندید ولی در آغوش امام علی(ع) به شهادت رسید. ایشان زمانی که سخن حق را شنید بسوی مدینه برای زیارت پیامبراکرم(ص) حرکت کرد اما زمانی که ایشان به شهر مدینه رسید حضرت در شهر نبودند از این رو اویس برای آنکه به عهد خود که به مادرش داده بود عمل کند بدون زیارت حضرت به قرن بازگشت و خداوند به خاطر این عمل خود اویس را قیمتی کرد بنابراین عمل انسان است که به او ارزش می‌دهد.

حجت الاسلام والمسملین اکبرنژاد تصریح داشت: خداوند در قرآن به پیامبراکرم می‌فرماید: کسانی که بعد از شنیدن آیات قرآن ایمان نیاوردند هرگز ایمان نخواهند آورد آنان را رها کن؛ این کلام بعد از سالها تبلیغ به پیامبر ابلاغ شد و خداوند می‌فرماید دیگر انزار در آنان اثری ندارد.

رییس موسسه فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی با بیان اینکه انسان با ایمان نسبت به انزار حساس است، خاطرنشان کرد: کسی که به انزار الهی بی توجه باشد و آنان را رد ‌کند به طور قطع در قیامت به عذاب سخت الهی مبتلا خواهد می‌شود. خداوند قلب و گوش چنین افرادی را مهر و موم می‌کند


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین