عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تقوا مهمترین شاخصه‌ منتظران واقعی است، گفت: کسانی که تقوای الهی پیشه می‌کنند و از گناه اجتناب ‌می‌ورزند خداوند به آنان درود فرستاده و مورد رحمت خود قرار می‌دهد.
عقبق:حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته در برنامه عطر عاشقی که در امامزادگان ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) منطقه کهریزک برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم مومنان را مورد خطاب قرار می‌دهد تا به دستورالعمل‌های الهی عمل کرده و آنان را رعایت کنند.

وی افزود: کسانی که تقوای الهی پیشه می‌کنند و از گناه اجتناب ‌می‌ورزند خداوند به آنان درود فرستاده و مورد رحمت خود قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه تقوا صلوات عملی است، ابراز کرد: انسان با رعایت قانون الهی به عرش خداوند دست می‌یابد به حدی که اگر سلمان فارسی باشد به او عنوان سلمان محمدی عطا می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه متقین هنگام ظهور را درک می‌کنند، اظهار داشت: منظور از تقوا پرهیز از گناه است و کسانی که در این عالم از گناه اجتناب ورزیدند و به دستورات خداوند عمل کردند پس از مرگ می‌توانند هنگام ظهور رجعت ‌داشته باشند.

این خطیب مشهور با تاکید بر اینکه انسان باید خداوند را در همه امور حاضر و ناظر اعمالش بداند، گفت: عالم محضر خداست اگر کسی به این امر یقین داشته باشد دیگر عمل خطا انجام نمی‌دهد.

وی تقوا را از قوائد ظهور بیان کرد و اظهار داشت: قیامت باوری بزرگ‌ترین مانع در انجام گناه به شمار می‌رود انسان منتظر قیامت باور است و به شدت از وسوسه‌ها و خطورات شیطانی اجتناب می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید براینکه امام زمان(عج) برای ظهور مسلمان می‌خواهد، خاطرنشان کرد: انسان اگر مراقبه داشته باشد و اهل غفلت نباشد و به دستورات دین عمل کند مسلمان است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین