عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۰۳۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۲
سردار قریشی:
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه علمای اسلام پس از تخریب بقیع، با فشار بر حکام سعودی از تخریب حرم نبوی جلوگیری کردند، گفت: ساخت بقیع آرزوی دیرینه مسلمانان به ویژه شیعیان است.

عقیق:سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در مراسم برگزیدگان جشنواره طراحی و معماری بقاع متبرکه بقیع که امروز دوشنبه سوم آبان‌ماه در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: از صدر اسلام با تعاریفی که ائمه اطهار علیه‌السلام از بقیع داشتند و‌ به ویژه با روی کار آمدن بنی‌امیه مخالفت با بقیع شدت بیشتری گرفت و حکام درصدد تخریب آن برآمدند.

وی با بیان اینکه تلاش مسلمانان موجب شد تا زمینه‌ای فراهم شود تا بارگاهی برای بقیع ساخته شود و در دورانی حفظ و‌ توسعه یابد، افزود: با روی کار آمدن وهابیت در عربستان، قبرستان بقیع توسط این فرقه انحرافی در قرن ۱۳ و‌۱۴ با کشتار اهالی مدینه تخریب شد و بارگاه نورانی ائمه اطهار علیهم‌السلام هم از بین رفت.

قریشی با اشاره به اینکه پس از تخریب بقیع قرار بود مسجدالنبی (ص) هم توسط وهابیون تخریب شود، تصریح کرد: در آن دوران آیت‌الله حائری اصفهانی و‌ محمدتقی آل احمد با قانع کردن برخی از بزرگان و تحت فشار گذاشتن بزرگان سعودی از تخریب حرم نبوی جلوگیری کردند. بعد از آن هم مسلمانان برای ساخت مرقد مطهر ائمه مدفون در قبرستان بقیع تلاش کردند و حتی دولت سعودی هم قول مساعدت داد. اما متاسفانه این امر محقق نشد و سعودی‌ها هم به قول خود عمل نکردند. با این وجود، ساخت بارگاه و حرم برای ائمه بقیع (ع) آرزوی دیرینه مسلمانان و به ویژه شیعیان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین