عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۶۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
حجت الاسلام پناهیان:
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: امام خمینی(ره) در ادبیات سیاسی، دشمن سیاسی و زمینی کشور ما را شیطان نامیدند و فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و الگو دادند که به ما برای شناخت و مطالعه آن، متون قرآن در خصوص ابلیس را مطالعه کنید.

عقیق:مراسم عزاداری دهه دوم محرم هیئت هنر در قالب هفدهمین دوره سوگواره هنر و رسانه با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و مرثیه‌خوانی مهدی دقیقی و سجاد خسروآبادی هرشب در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

این مراسم هرشب از ساعت ۲۰:۴۵ در حوزه هنری واقع در خیابان حافظ، خیابان سمیه برگزار می‌شود که ابتدا مراسم با دمام‌زنی خادمان هیأت آغاز می‌شود. سپس بعد از آن قرائت قرآن و زیارت وارث و مرثیه‌خوانی ذاکران اهل بیت(ع) انجام شده و در نهایت سخنرانی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام پناهیان در این مراسم به سخنرانی با موضوع «چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟» می‌پردازد که در جلسه سوم آن با اشاره به اینکه یکی از وجوه بسیار مهم ایمان به غیب، ایمان ابلیس و شیطان و موثر بودن کارهای اوست، اظهارداشت: کید شیطان ضعیف است اما وجود دارد، ایمان به دشمنی شیطان است. ایمان به خدا، قدرت او و مهربانیش آسان است زیرا انسان به صورت فطری نمی‌تواند خدا را انکار کند و نیازمند پشت و پناهی دارد و این قدرت برتر را حس می‌کند اما اینکه شیطان و دشمنی‌اش را باور کند، سخت است.

این سخنرانی مذهبی با طرح این سوال که چرا در زندگی امروزی، ایمان به حضور و دشمنی شیطان، کمرنگ شده است؟، تصریح کرد: در گذشته مردم تحت فضای دین و ادیان الهی، به شیطان اعتقاد داشتند و نسبت به آن حساس بودند اما دنیا مدرن تلاش کرد، دین را کنار بزند و علم و علوم تجربی را جایگزین کرد و به این دلیل که در علوم تجربی، وجود شیطان لمس نمی‌شود، کمرنگ شد.

وی با اشاره به اینکه در مدارس ایمان به مبدا و معاد، وحی و نبوت را آموزش می‌دهیم اما ایمان به وجود شیطان را آموزش نمی‌دهیم، گفت: خداوند در قرآن داستان شیطان را خیلی قوی مطرح می‌کند. اگر شیطان را جدی بگیریم برای زندگی فردی و اجتماعی می‌توانیم ترفندهای او را مطالعه کنیم. در گذشته افراد وقتی عصبانی می‌شدند و دچار دعوا و درگیری می‌شدند قبل از هر اظهار نظر و اقدامی می‌گفتند لعنت بر شیطان، ببین چگونه من را عصبانی می‌کند. در حالی که فرد دیگری او را عصبانی کرده بود اما این حضور ذهن را داشتند که همواره آتش بیار هر معرکه‌ای ابلیس است.

 

پناهیان ادامه داد: امام خمینی(ره) در ادبیات سیاسی، دشمن سیاسی و زمینی کشور ما را شیطان نامیدند و فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و الگو دادند که به ما برای شناخت و مطالعه آن، متون قرآن در خصوص ابلیس را مطالعه کنید. تخصص شیطان تبلیغات است. مقام معظم رهبری فرمودند: دشمن بیشتر از تهدیدهای امنیتی و اقتصادی در زمینه تبلیغات علیه ما کار می‌کند. این بیان فردی است که رصد گسترده در این حوزه‌ها دارد. ایشان در کنار این مطلب فرمودند ما از نظر تبلیغات ضعیف هستیم و کم‌کاری داریم. یعنی هم کیفی و هم کمی ضعیف هستیم و در این ۴۰ سال هنوز از نظر تبلیغی به خود نیامدیم.

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چرا این سخن را در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهوری فرمودند، گفت: این بحث به ظاهر بدون مناسبت بیان شد در حالی که اگر دقت کنیم مناسبت خاص دارد. در حال حاضر تمام قوا همسو با شعارهای انقلاب حرکت می‌کنند و ما دعا می‌کنیم موفق شوند. در این شرایط بیش از هرچیز باید به تبلیغات توجه کنیم. این همسویی دولت و سایر قوا با جبهه انقلاب، عامل افزایش تبلیغات سیاسی علیه نظام می‌شود.

 

مهمترین محورهای این سخنرانی در ادامه به شرح زیر است:

روش عملیات روانی و تبلیغاتی دشمن و ابلیس را باید تبیین و بازگو کرد

الگوی ابلیس، تنها الگوی دشمنان بشریت

اگر با روش کار تبلیغاتی شیطان آشنا شویم، روش دشمن را هم شناخته‌ایم

وعده دروغین و آرزومند کردن؛ دو نوع عملیات روانی شیطان

نقد عملکرد مؤمنین برای وعده صادق دادن و آرزومند کردن دیگران

تأثیر علوم انسانی بر وعده دروغین و آرزومند کردن انسان

اشتباه بودن نظریه فوکویاما در مورد لیبرال‌ دموکراسی

اصلاحات سیاسی، مقدمه رشد اقتصادی نبود

تعصبی بر دانش بشری نداشته باشیم

در علوم انسانی هم اشتباه وجود دارد

تأثیر شیطان بر کسی فریبکارانه از یک دانش دفاع می‌کند

روش خداوند در مورد آرزومند نکردن انسان

خداوند از روش‌های اغواگرانه در تبلیغات استفاده نمی‌کند

نمونه‌هایی از عدم استفاده خداوند از روش‌های اغواگرانه در تبلیغ

وعده دروغین به آینده‌ای عجیب و ایده‌آل در مکاتب فکری و سیاسی

امروز کسی تئوری‌ای برای اداره دنیا و زندگی بشر ندارد

آشنایی با روش تبلیغاتی متفاوت امام حسین(ع) در کربلا

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

تعداد بازدید : 23
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین