عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
پیشنهاد حجت الاسلام پناهیان در ششمین شب هیئت هنر:
من بارها عرض کرده ام، روی همین نوحه هایی که با تلاش مداحان و شعرای ما آماده می شود و زحمتی که روی آهنگ و شعر و مضامین آن کشیده می شود کار کنیم. میلیونها نفر به این نوحه ها گوش می دهند، با آن اشک می ریزند و حال معنوی پیدا می کنند. بعد از محرم و صفر از مردم بخواهیم بهترین نوحه سال را انتخاب کنند و از سازندگان آن تجلیل کنیم.

عقیق: حجت الاسلام پناهیان در ششمین شب از مراسم هیئت هنر که در فضای باز حوزه هنری برگزار می شود در ادامه موضوع سخنرانی امسال تحت عنوان " چرا در تبلیغات ضعیف هستیم" گفت: یکی از کارهایی که برای تقویت تبلیغات جبهه حق می شود انجام داد، تقویت همین محبت جامعه به اهل بیت علیهم اسلام است یعنی همین راهی که خدا برای ما باز کرده است.


وی افزود: من بارها عرض کرده ام، روی همین نوحه هایی که با تلاش مداحان و شعرای ما آماده می شود و زحمتی که روی آهنگ و شعر و مضامین آن کشیده می شود کار کنیم . میلیونها نفر به این نوحه ها گوش می دهند، با آن اشک می ریزند و حال معنوی پیدا می کنند. بعد از محرم و صفر از مردم بخواهیم بهترین نوحه سال را انتخاب کنند و از سازندگان آن تجلیل کنیم.

تعداد بازدید : 117


حجت الاسلام پناهیان گفت: ارتباط و حس و حال معنوی که مردم در طول سال با این نوحه ها برقرار می کنند با هیچ موسیقی ای برقرار می کنند. خب به این موضوع بها بدهید. هیئت داورانی تشکیل بدهیم، قطعا مردم هم در انتخابشان دقت بیشتری به خرج می دهند. نمی خواهیم تخطئه کنیم و بگوییم چه کسی بد می خواند، نه، از نوحه های خوب تجلیل کنیم. این را هم بگوییم که والله هیچ مداحی برای جشنواره نوحه های برگزیده نمی رود نوحه بخواند ، این ها تا سوز درون و اخلاص نداشته باشند و با اهل بیت معامله ای نداشته باشند کارشان شکل نمی گیرد. من در ذاکرین اهل بیت افرادی را می شناسم که فوق العاده انسان های شایسته ای هستند. یکی از اسوه های اخلاق در پنجاه سال اخیر در تهران، یکی از مداحان با اخلاص اهل بیت است که آیت الله حق شناس عنایت ویژه ای به ایشان داشتند. ایشان سراسر معنویت و تواضع و حیا هستند. حیف است چنین افرادی را جوانان نشناسند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین