عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
حجت الاسلام علی اصغر سهرابی در نشست خبری اعلام کرد:
مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اجرای برنامه سیاه‌پوشان در استان تهران گفت: این برنامه بعد از ظهر امروز با سیاه‌پوش کردن برج آزادی تهران آغاز می‌شود.

عقیق:نشست خبری حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران با موضوع برنامه‌های ماه محرم در محل این اداره کل برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه‌های عطر سیب و شمیم حسینی

در این برنامه سهرابی ضمن تشریح برنامه‌های ایام محرم و صفر گفت: در این راستا نمایشگاه عطر سیب در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود که در آن ۱۲ هزار هیأت مذهبی، ۱۱۰ کانون، و ۱۸۰ هیأت دانشجویی به همراه هزار هیأت جدید مشارکت دارند همچنین نمایشگاه شمیم حسینی برای شهرستان‌های استان تهران در ۱۵ نقطه از ۱۷ مرداد برگزار می‌شود.

تشکیل کارگروه‌های سلامت برای نظارت بر هیئت‌ها

وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های یاران سلامت در راستای اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا گفت: کارگروه‌های یاران سلامت با همکاری بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) تشکیل شده‌اند و در این زمینه از نرم‌افزار دیده‌بان استفاده می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات استان تهران ادامه داد: ابلاغ دستور‌العمل‌ها به هیأت‌های مذهبی و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های‌ بهداشتی‌، برگزاری پویش نذر سلامت، برگزاری پویش حمایت از نوزادان و مادران نیازمند، اجرای نظر خون، برگزاری روضه‌ در منازل، مناطق محروم و حتی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و کارخانجات و شرکت‌ها از دیگر برنامه‌های ماه محرم در تهران است.

برنامه‌های ویژه محرم

وی گفت: تولید محتوایی رسانه‌ای ویژه فضای مجازی و محتوای فرزندآوری، برگزاری دوره‌های نسل امام خمینی (ره) برای مبلغین و مبلغات و مداحان، برگزاری طرح «زیر آسمان روزه» توسط بانوان در بوستان‌های تهران، اجرای طرح بیمه هیأت‌ها با همکاری بیمه کوثر، توزیع اقلام بهداشتی، اجرای طرح مواسات و کمک مؤمنانه از دیگر برنامه‌های تهران در ایام محرم است.

میدان آزادی سیاه پوش می‌شود

سهرابی با اشاره به اجرای برنامه سیاه پوشان در تهران گفت: این برنامه عصر امروز به صورت نمادین در میدان آزادی تهران برگزار می‌شود و این مکان برای عزای سرور و سالار شهیدان سیاه‌پوش و آماده می‌شود.

حمایت از فرزند‌آوری در سازمان تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران موضوع فرزندآوری را یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات برشمرد و گفت: موضوع بحران فرزندآوری از جمله موضوعاتی است که امروز باید هر کسی به آن توجه ویژه داشته باشد و سازمان تبلیغات هم این موضوع را به عنوان سرفصل در اولویت کارهایش قرار داده است. در این استا و در ایام محرم یکی از محورهای گفت‌وگو و برنامه‌ها موضوع فرزندآوری است.

وی ادامه داد: در این راستا محتواهایی برای ارائه در منابر تولید شده و همچنین کتابی هم در این زمینه آماده شده که در هیأت‌ها توزیع می‌شود، مسابقه‌ای هم امسال بر اساس این کتاب برگزار خواهد شد که جزئیات آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

حمایت به جای مطالبه

سهرابی از ضرورت حمایت از فرزندآوری به جای مطالبه خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر بیشتر برنامه‌ها در حوزه فرزندآوری مطالبه از مردم برای فرزند‌آوری است اما ما این موضوع را از مطالبه به حمایت تغییر دادیم و بنا داریم تا بتوانیم در این راستا به خانواده‌ها کمک کنیم، البته کمک‌های حاکمیتی نمی‌تواند مسئله را حل کند و باید خود مردم پای کار بیایند و موضوع فرزندآوری را حمایت کنند.

سهرابی ادامه داد: بسیاری از خانواده‌هایی که فرزندآوری ندارند به دلیل مشکل مالی نیست و باید از حمایت‌های معنوی و مشاوره بهره‌مند شوند، همچنین همه مشکلات هم لزوماً مالی نیست بلکه می‌تواند حمایت روحی و یا حتی تقدیر از مادران باشد، البته باید خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات مالی فرزند نمی‌آورند مورد حمایت قرار گیرند.

ما نسل به نسل در پناهت هستیم

وی در پایان در خصوص شعار برنامه‌های امسال گفت: شعاری که برای امسال تهیه شده این است «ما نسل به نسل در پناهت هستیم».


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین