عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
مسئول شبکه جهادی بچه‌های فاطمه (س) گفت: قبلا در هیأت و پایگاه بسیج نشسته بودیم و مردم می‌آمدند و اعلام نیاز می‌کردند اما اکنون محله به محله و روستا به روستا در خانه‌ها را می‌کوبیم و می‌خواهیم در کمک‌کردن پیش‌قدم شویم.

از هیأت و پایگاه خارج شده و خانه به خانه درپی حل مشکلات مردم هستیمعقیق: حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران همزمان با هفته بسیج از فعالیت گروه‌های جهادی بچه‌های فاطمه (س) و قرارگاه جهادی نرجس خاتون در شهرستان‌های رباط‌کریم و ملارد بازدید کرد.

سهرابی ضمن بازدید از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رباط‌کریم و دیدار با حجت‌الاسلام ترابی امام‌جمعه رباط‌کریم به همراه ایشان از نزدیک با فعالیت‌های شبکه جهادی بچه‌های فاطمه (س) رباط‌کریم بازدید کرد.

امام‌جمعه شهرستان رباط‌کریم در این بازدید ضمن قدردانی از سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در پشتیبانی از گروه‌های جهادی و کمک به تکثیر این نیروها، ترویج فرهنگ ایثار و جهاد در بین جوانان و نوجوانان را از ثمره‌های انقلاب دانست و افزود: ما وظیفه خود می‌دانیم که به‌صورت مادی و معنوی هر چه در توان داریم از گروه‌های جهادی و فعالیت‌های جهادی در جهت کمک به مردم حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام سهرابی در ادامه ضمن بازدید از منازل در حال تعمیر و بازسازی توسط گروه‌های جهادی گفت: افتخار سازمان تبلیغات پشتیبانی از گروه‌های جهادی است. در حال حاضر نیز با عملیات گسترده شهید حاج قاسم سلیمانی در حمایت و تکثیر این گروه‌ها نهایت تلاشمان را می‌کنیم.

وی همچنین ادامه داد: کار اصلی را این گروه‌ها با توان مردمی خود انجام می‌دهند و ما فقط توفیق حمایت و راهبری آنها را در سازمان تبلیغات داریم. از طرفی درست است که از نظر سرمایه مادی مشکلاتی داریم ولی سرمایه بزرگ‌تری داریم که این جوانان جهادی و سرمایه انسانی‌ای است که این بچه‌ها تشکیل دادند.

در ادامه این بازدید زرین مسئول شبکه جهادی بچه‌های فاطمه سلام‌الله علیها گفت: گروه جهادی فاطمه (س) چهار هفته است که به‌ صورت میدانی در شهرستان رباط‌کریم وارد عمل شده است. قبلاً ما در هیأت و پایگاه بسیج نشسته بودیم و مردم می‌آمدند و اعلام نیاز می‌کردند ولی الان ما محله به محله و روستا به روستا در خانه‌ها را می‌کوبیم و می‌خواهیم در کمک‌کردن پیش‌قدم شویم.

وی با بیان اینکه با حضور خانه‌به‌خانه و رودررو آنهایی که خودشان به دلایلی حضوراً مراجعه نمی‌کردند اکنون در جامعه هدف قرار می‌گیرند افزود: ما در بحث نیروی انسانی کمبودی ندارد و بیشتر کمبود ما مصالح ساختمانی است. در همین هفته ۳۵نفر از دوستان مشغول به کار جهادی هستند و در کل ما بیش از صد نیروی فعال داریم که هر هفته بیش از ۳۰ نفر آنها مشغول عملیات جهادی می‌شوند. روش ما کمک از خود نیروهای جهادی محلی و هم‌افزایی است و در محلاتی که گروه‌های جهادی وجود ندارد گروه‌ها را تشکیل داده و راهبری می‌کنیم تا به شبکه جهادی بپیوندند.

زرین با بیان اینکه هسته اصلی شبکه جهادی بچه‌های فاطمه (س) در هنگام کمک‌رسانی به سیل پل‌دختر آغاز شد ادامه داد: همه اقشار در شبکه جهادی در کنار هسته اصلی که روحانیون هستند حضور دارند و باید بگویم که توانمندسازی و مهارت‌آموزی نوجوانان و جوانان هم گوشه دیگر از برکات این شبکه است که می‌تواند در آینده برای خیلی از همراهان ما سودمند باشد.

شبکه جهادی بچه‌های فاطمه سلام‌الله علیها با پشتیبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران مشغول به تعمیرات و بازسازی منازل فرسوده در روستاها و محلات واقع در بافت فرسوده شهرستان رباط‌کریم و انجام اقدامات حمایتی از نیازمندان هستند.

به گزارش فارس در ادامه حجت‌الاسلام سهرابی ضمن بازدید میدانی از اداره تبلیغات شهرستان ملارد  با حضور در جلسه توجیهی همیاران سلامت با گروهی از جهادگران سلامت قرارگاه نرجس خاتون دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور جهادگران سلامت در گلزار شهدای شهرستان ملارد برگزار شد حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه ملارد، حسینی مدیر اداره بهداشت شهرستان ملارد و حجت‌الاسلام عفتیان جانشین مسئول گروه جهادی نرجس خاتون حضور داشتند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران ضمن قدردانی از جهادگران به جهت توجه به فرهنگ ایثار و رویکرد جهادی‌شان گفت: نیاز به تأکید بنده نیست و حتماً خودتان اهمیت کاری را که آغاز کرده‌اید می‌دانید و به ارزش‌های آن واقف هستید. امروز ما در ارائه خدمات به مردم دارای شرایط پیچیده و مملو با حساسیت‌ها هستیم و تا حدی این موضوع دارای اهمیت است که بعضاً مخلصانه‌ترین و پرزحمت‌ترین کارها در میدان عمل گاهی هزینه‌های مضاعف جانبی ایجاد می‌کند. حتماً خیر بودن ظاهر کار این معنی را  نمی‌دهد که در منصه ظهور هم کار خیر باشد و گاهی پیچیدگی‌هایی دارد که ممکن است در مسیر اجرا دچار آسیب‌هایی بشود.

وی در ادامه ضمن اشاره به تخصصی بودن عرصه‌ فعالیت‌های جهادی و تبلیغی افزود: ما در این‌گونه فعالیت‌ها یا ورودمان حرفه‌ای نبوده و یا دقت نکرده‌ایم که این‌چنین فعالیت‌هایی ظرفیت  خلق چه روایت‌های دیگری را در خلاف هدف ما دارد.

عرصه‌ ورود به بیمارستان هم یکی از این عرصه‌هاست و ما باید حواسمان باشد وقتی وارد فضای بیمارستان می‌شویم با یک زیست‌بوم و فرهنگ خاصی مواجه هستیم.

حجت الاسلام سهرابی در میان جهادگران با تأکید بر شناخت زیست‌بوم‌هایی که نیروهای جهادی وارد آن می‌شوند ادامه داد: برای اینکه بتوانیم خدمت مؤثری داشته باشیم نیاز به توجه و دقت بیشتری داریم و صرف ورود ما باهدف کمک به یک عرصه همه مسائل را حل نمی‌کند.

در ادامه حجت‌الاسلام عفتیان جانشین قرارگاه حضرت نرجس خاتون (س) ضمن قدردانی از پشتیبانی اداره تبلیغات اسلامی استان تهران از گروه‌های جهادی گفت: ما در هر سه موج کرونا در بیمارستان‌ها حضور داشته‌ایم و در حال حاضر با ورود به موج سوم با استفاده از تجربیات گذشته به شکل منسجم‌تر وارد عرصه کمک به کادر درمان شدیم.

وی بابیان این موضوع که در موج سوم کرونا علاوه بر روش‌های خدمات‌رسانی در نحوه‌ جذب داوطلبین جهادی هم روند رو به رشدی داشتیم افزود: بعد از هشت سال دفاع مقدس که مردم از جان و مال خودشان در جبهه‌های نبرد می‌گذشتند اکنون عرصه‌ ورود نیروهای مردمی در استعانت کادر درمان  تکرار جهادی دیگر در میدانی جدید است که الحمدالله  باروحیه مضاعف در حال انجام است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین