عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۲۶۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
مسئول گروه جهادی فطرس هیأت رایةالعباس(ع) گفت: بنا داریم در منطقه دهرم شهرستان فراشبند استان فارس، برای مردم محروم و مستضعف، ۲۰ خانه مسکونی ۶۰ متری و ۲ مدرسه احداث و در گام دوم برای اشتغال‌زایی آنان تلاش کنیم.

عقیق:هیأت رایةالعباس(ع) در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌های جهادی و خدمات‌رسانی این گروه اظهار داشت: در ماه‌های اخیر با شناسایی‌های صورت گرفته برای کمک‌رسانی در شهرستان فراشبند استان فارس متمرکز شدیم. در منطقه دهرم این شهرستان مشکلات متعددی به دلیل راه نامناسب و همچنین دوری از بخش و دهستان وجود داشت که تمرکز خدمت‌رسانی‌های ما در این حوزه مصروف شد.

ساخت ۲۰ خانه مسکونی ۶۰ متری برای نیازمندان

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیرساختی در این منطقه بسیار مشهود است، تصریح کرد: متاسفانه با خانمی مواجه شدیم که سالیان سال در یک چادر زندگی می‌کرد. بنابراین تصمیم گرفتیم به صورت اولویت‌دار احداث ۲۰ خانه مسکونی ۶۰ متری را آغاز کنیم. الحمدلله ۲ واحد مسکونی روز پنجشنبه ۲۷ آذرماه تحویل مردم شد و روند ساخت باقی خانه‌ها نیز ادامه دارد.

خیرین کمک کنند تا کار تمام شود

فرجی اضافه کرد: برای ساخت این منازل مسکونی و مدارس بیش از ۲ میلیارد تومان پول نیاز است که الحمدلله تاکنون با کمک مردم و خیرین بخشی از آن تأمین شده‌است. مردم و خیرین برای مشارکت در این طرح‌ها می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب ۳۰۰ -۶۰۶۰۶۲۰-۷۵۸-۱۸۱۳ بانک انصار به نام گروه جهادی فطرس واریز کنند.

مرحله دوم کمک‌ها با کار برای اشتغال‌زایی

مسئول گروه جهادی فطرس هیأت رایةالعباس(ع) گفت: در این منطقه خاک حاصل‌خیزی وجود دارد، اما به دلیل مشکلات زیرساختی مانند نبود سردخانه، مردم روستا نمی‌توانند محصولات کشاورزی خود اعم از گوجه فرنگی و سیفی‌جات را به موقع به دست بازارهای هدف برسانند. بعد از برنامه‌های عمرانی ساخت منازل بنا داریم در سال آینده برای اشتغال‌زایی این مردم نیز کار جهادی داشته باشیم.

وی گفت: هم‌اکنون به دلیل مشکلات کرونایی امکان برپایی اردوی جهادی را نداریم، اما قطعا با رفع این مشکلات از توان جسمانی افراد نیز در این پروژه‌ها استفاده می‌کنیم.

خانه‌ها یک ماه و نیم دیگر تحویل می‌شود

فرجی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله خانه‌های برنامه‌ریزی شده تا یک ماه و نیم آینده تکمیل و تحویل مردم خواهد شد، اما به دلیل زمان بر بودن روند اداری مدارس، ساخت آن‌ها تا مهرماه سال آینده تکمیل خواهد شد تا دانش‌آموزان با رفع کرونا در مدرسه‌های جدید به تحصیل بپردازند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین