عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
مشهدالرضا(ع) این روزها حال و هوای خاصی دارد و خود را مهیای مراسم عزاداری امام رضا(ع) می‌کند.

مشهدالرضا (ع) مهیای سوگ شمس‌ الشموسعقیق:مشهدالرضا(ع) این روزها حال و هوای خاصی دارد و خود را مهیای مراسم عزاداری امام رضا(ع) می‌کند. مراسم شهادت امسال امام رضا(ع) با تمام سالیان گذشته تفاوتی اساسی دارد؛ همچنان که امسال اربعینی خاص و تاسوعا و عاشورایی منحصربه فرد را گذراندیم، سالروز شهادت امام رضا(ع) نیز بسیار ویژه است.

شیوع ویروس منحوس کرونا برنامه تمام عزاداری‌ها را تغییر داده زیرا اصل و محور، سلامت مردم و زائران و عزاداران است و تمهیدات لازم برای این مهم مهیا شده است.

آمادگی آستان قدس رضوی

آستان قدس رضوی حدود هشت ماه است که خود را با این شرایط کاملا تطبیق داده و به گفته بسیاری از کارشناسان امر بهداشت و درمان در رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها سرآمد بوده است.

این روزها صحن‌های حرم منور رضوی با رعایت تمامی پروتکل‌ها میزبان زائران و مجاورانی است که در حرم منور رضوی حاضرند و توصیه‌ها و نظارت‌های بهداشتی به ویژه از سوی خدام ارائه می‌شود.

توزیع 2 میلیون ماسک

بنا بر گفته محمدمهدی برادران؛ مدیر عالی حرم منور رضوی در ایام دهه پایانی صفر 2 میلیون ماسک میان زائران و مجاوران تقسیم می‌شود تا زائران با فراغ بال به حرم منور رضوی مشرف شوند.

همچنین وی از برپایی تمام برنامه‌های حرم منور رضوی در صحن‌های روباز حرم منور خبر داد تا ضریب پروتکل‌های بهداشتی بازهم بیشتر شود.

روضه‌خوانی درب منازل شهدا

از سوی دیگر، در ایام محرم و صفر امسال به دلیل شرایط کرونایی کشور حال و هوای متفاوتی دارد و با ممنوع شدن بسیاری از برنامه‌های هرساله به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، فضا برای برخی از ابتکارات و نوآوری‌ها در عزاداری سیدالشهدا (ع) و تعظیم شعائر فراهم شده است.

ویژه برنامه «پلاک هشت» (هر کوچه شهید، یک حسینیه) به مناسبت دهه آخر ماه صفر در بستر محلات اجرا می‌شود.

شوراهای اجتماعی محلات، ادارات اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه امام رضا(ع)، مرکز رسیدگی به امور مساجد، امور ایثارگران آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از جمله نهادهایی هستند که در برگزاری این برنامه مشارکت دارند.

روضه خوانی درب منازل شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، سرداران شهید و شهدای آستان قدس رضوی ذیل برنامه پلاک هشت در آستانه سال روز وفات امام رضا(ع) اجرا می‌شود.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین