عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: از موکب ها و هیئت های مذهبی در برگزاری مراسم اربعین حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی قدردانی می کنیم و البته هیچگونه پیاده روی به سمت مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر نداریم.

پیاده روی به سمت مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر نداریمعقیق:محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان امروز شنبه، ۱۹ مهرماه در ستاد استانی کرونای استان کرمان گفت: وزیر بهداشت در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در دنیا و کشور ارائه کردند.

وی با بیان اینکه در کشور تاکنون ۲۸ هزار و ۹۸ نفر مرگ و میر ناشی از ابتلای به کرونا به ثبت رسیده است افزود: اغلب استان‌های کشور در ابتلای به این بیماری سیر صعودی داشته و اکثر استان‌ها در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه در این جلسه رئیس جمهور از استان‌هایی که توانستند مرگ و میر ناشی از این بیماری را کنترل کرده و کاهش دهند قدردانی کرد یادآور شد: الگوی درگیری بیماری در کشور خانوادگی شده و آمارها نشان می‌دهد که مرگ و میرها در سن بالای هفتاد سال اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان در هفت روز گذشته ۱۸ هزار و ۹۶۶ مورد بازرسی انجام داده است بیان کرد: از این تعداد۶ هزار و ۲۲ تذکر داده شده و ۱۲۰ مورد پلمب و تعطیلی واحدهای متخلف انجام شده است.

بصیری با اشاره به اینکه در استان کرمان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۴۸ درصد انجام می‌شود و رعایت دستورالعمل‌ها پایین آمده است افزود: استفاده از ماسک در تمام نقاط شهر الزامی است و در تهران با متخلفین برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که بیماری خود را مخفی می‌کنند جریمه می‌شود و در این مورد ۲۰۰ هزار تومان جریمه تعیین شده است تصریح کرد: افرادی که از ماسک استفاده نکنند ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه این جریمه‌ها در مرحله اول در تهران اعمال می‌شود و در آینده در استان‌ها نیز به همین طریق با متخلفین برخورد خواهد شد اظهارکرد:حراست ادارات باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های دولتی را با جدیت پیگیری کنند و موارد تخلف گزارش شود.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان موظف به تامین ماسک و ارائه و توزیع ماسک با قیمت مصوب است تأکید کرد: از موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم اربعین حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردانی می‌کنیم و البته هیچگونه پیاده‌روی به سمت مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر نداریم.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین