عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
واعظی:
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به آخرین تصمیمات دولت برای موج بازگشت زائران اربعین گفت: کارهای بزرگی برای اربعین امسال در مرز مرزهای مهران، شلمچه و چزابه انجام شده است.

عقیق:محمود واعظی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد اربعین در وزارت کشور و استان‌های خوزستان ایلام و کرمانشاه کار زیرساختی را برای این ایام، از بعد از اربعین سال قبل آغاز کردند و [اقدامات خوبی را] درباره راه، اسکان، پارکینگ و پایانه‌ها انجام دادند.

وی با اشاره به بازدید خود از مرزهای مهران، چزابه و شلمچه افزود: تغییرات در این محورها بسیار محسوس بود و کارهای بزرگی انجام شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه جلسات ستاد اربعین از دو ماه قبل به‌صورت هر دو هفته یک‌بار و از ماه قبل به‌صورت هفتگی بوده است اضافه کرد: نتایج این جلسات و با تصمیمات اتخاذشده این بود که این سیل عظیم از مردم کشور که روانه کربلای معلا شدند؛ در داخل کشور هیچ مشکلی نداشته‌اند و حمل‌ونقل آنها هم به‌خوبی انجام شد.

واعظی به فعالیت و خدمت‌رسانی موکب‌های اربعینی در داخل کشور اشاره و بیان کرد: مردم در هر چهار مرز [ایران و عراق] موکب‌های زیادی را ایجاد کرده و به‌صورت شبانه‌روزی به زائران خدمت کردند و نتیجه آن این بود که زائران به آرامی می‌آمدند و از مرز عبور می‌کردند و باید در ضمن از نیروی انتظامی، گمرک، هلال‌احمر، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و حمل‌ونقل و دیگر نهادهای مرتبط ـ که شبانه‌روزی کار می‌کردند ـ هم تشکر کنیم.

وی با اشاره به تعامل‌های ایجادشده بین کشورهای ایران و عراق برای ارائه خدمات مطلوب به زائران در کشور عراق عنوان کرد: برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران اربعین در عراق، نیز دولت برنامه‌ریزی کرد تا بخشی از امکانات داخل کشور از ایران برای کمک به نیروهای عراقی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین به عراق برود و خوشبختانه در دولت عراق نیز هم وزارت خارجه و هم وزارت کشور این کشور مساعدت کردند و نتیجه آن این بود که کارهای خدمت‌رسانی به زائران به‌صورت بسیار روان و مناسب در حال انجام است. البته این سفر، سفر آسانی نیست و اجر و ثواب آن نیز در همین سختی‌هاست.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که زائران اربعین مانند روزهای گذشته همکاری کرده و در فرصت مناسب و با رعایت زمان‌بندی پس از زیارت به داخل کشور بازگردند تا دیگر زائران اربعین نیز به‌آسانی و بدون مشکل در روزهای آینده بازگردند.

 

منبع:مشرق


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین