عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۰
در گفت و گو با حاج منصور ارضی عنوان شد
حاج منصور ارضی لزوم برپایی «مجمع شاعران اهل بیت(ع)» را همانند ضرورت تأسیس مدرسه برای دانش‌آموزان، بسیار ضروری دانست و گفت: چیره شدن ضعف بر غرب یکی از دلایل توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) است.

حاج منصور ارضی، مداح اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا» درباره افتتاح نخستین «مجمع شاعران اهل بیت (ع)»، بیان داشت: تشکیل این مجمعی دیر صورت گرفته است.

وی لزوم برپایی «مجمع شاعران اهل بیت (ع)» را همانند ضرورت تأسیس مدرسه برای دانش‌آموزان، بسیار ضروری دانست و اضافه کرد: زبان شعر، زبان تیز و برنده‌ای است که به همه تبلیغات حالتی قوی‌ و مؤثرتری می‌دهد به ویژه وقتی که شاعری، شعر را قوی‌تر قرائت کند، تأثیرگذاری آن بیشتر است.

ارضی ادامه داد: برپایی جلساتی نظیر «مجمع شاعران اهل بیت (ع)» موجب تغییر در رنگ شعر می‌شود چراکه در گذشته‌ به زبان مذهبی شعرهای زیادی وجود داشت اما کسی مطلبی از پیکار، سیاست، جنگ و سلطانیت اهل بیت (ع) نگفته بود و همیشه دشمنان از آن استفاده می‌کردند.

 

* چیره شدن ضعف بر غرب یکی از دلایل توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) است

  این مداح اهل بیت (ع) درباره ساخت فیلم موهن درباره پیامبر اکرم (ص)، گفت:  کسانی که اکنون به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) اهانت کردند، همان ابن‌ربیع‌ها هستند که در روضه‌ها از آنها یاد می‌کنیم که نعوذ بالله، دختر سه ساله را خارجی و بی‌دین می‌خوانند.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که برخی از کشورها به ساخت فیلم و عکس درباره ائمه اطهار (ع) و پیامبر اکرم (ص) می‌پردازند به دلیل آن بوده که ضعف، گریبان‌گیر آنها شده است.

ارضی ادامه داد: شاعران با زبان شعر و با تشکیل گروهی به صورت شهادت طلبانه باید به اهانت کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) ضربه وارد کنند

  * زنی که با شعرخوانی‌اش موجب پیروزی بر سپاه دشمن شد

 این مداح اهل بیت (ع) درباره شعرخوانی یک زن در جنگ‌های امیرالمؤمنین(ع) و تأثیر شعرخوانی، گفت: این زن در یکی از جنگ‌های امیرالمؤمنین (ع) به قرائت 2 بیت شعر پرداخت که این امر موجب شد تا لشکر شکست‌خورده و فراری، برگرشته و بر دشمن پیروز شوند.

وی عنوان کرد:  گفتن شعر خوب کمک به امام (ع) و خدا است در حقیقت خدا و پیامبر (ص) کمک نمی‌خواهند بلکه خودشان چنین فرموده‌اند که زبان شعر، تقوی را به مردم نشان داده و  دین را ترسیم می‌کند.

ارضی ادامه داد: زبان شعر بسیار خوب است اما گاهی اوقات نیز بسیار مضر است یعنی در برخی از دیوان‌های شعری هجویاتی وجود دارد که نشان دهنده ضرر رسان بودن زبان شعر در برخی اوقات است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین