عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
آیت الله سبحانی:
حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: در مورد مساوات دیه زن و مرد که در مجلس شورای اسلامی مطرح است باید بحث شود و مشخص شود که آیا مجلس صلاحیت بررسی این مسئله را دارد. مجلسی ها نباید به مساوات دیه زنان وارد شوند و رسالت اصلی آن‌ها رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم است.
عقیق: حضرت آیت‌الله سبحانی پیش از ظهر دیروز در اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی(ره) که در مجتمع آموزش عالی  امام خمینی(ره)  در قم برگزار شد، عنوان کردند: اهمیت قلم در مکتب اسلام بسیار بالا بوده و این مکتب برای قلم قداست قائل است.

ایشان افزودند: قسم بر غیر خدا جایز بوده و خداوند بر قلم قسم یاد کرده و این نشان دهنده اهمیت آن می‌باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) گفتند: سه چیز است که پرده های مانع از استجابت را پاره می‌کند، نخست صدای قلم دانشمندان و دوم صدای پای سربازان در میدان جهاد و صدای ریسندگی زنان در خانه از جمله این سه چیز است.

حضرت آیت‌الله سبحانی تصریح کردند: امروز قلم ها بیشتر به صورت خودنویس است، اما در گذشته ما در مکتب ها از قلم نی برای نوشتن استفاده می‌کردیم.

ایشان مطرح کردند: اگر جوانان ما در جنگ تحمیلی رشادت نمی‌کردند وضع ما این نبود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: جشنواره علامه حلی(ره) در خارج از کشور نیز دستاوردهایی داشته و ما از این طریق می‌توانیم صدها نفر را در داخل و خارج از کشور در مسیر نوشتن قرار می‌دهیم.

حضرت آیت‌الله سبحانی اظهار داشتند: اثر دیگر این جشنواره این است که موضوعات تحقیق می‌شوند و پیشنهاد بنده این است که موضوعات مشخص شود و سپس به افراد بگویند که روی آن تحقیق کنند.

ایشان ابراز کردند: آثاری که از حوزه ارائه می‌شود، اگر موضوعات حساس را شامل می‌شود، باید توسط افراد با تجربه چک شود و به گونه ای نباشد که برای ما اسباب زحمت ایجاد کند.

این مرجع تقلید  با تاکید بر حضور زنان در مشاغل متناسب با آنها گفتند : در مورد مساوات دیه زن و مرد که در مجلس شورای اسلامی مطرح است باید بحث شود و مشخص شود که آیا مجلس صلاحیت بررسی این مسئله را دارد.

حضرت آیت‌الله سبحانی اضافه کردند: مجلسی ها نباید به مساوات دیه زنان وارد شوند و رسالت اصلی آن‌ها رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم است.


منیع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین