عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۵۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
قرآن کریم؛
صفی‎یاری گفت: نزدیک به ۲۰۰ میلیون نسخه قرآن کریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.
عقیق:«مهدی صفییاری» روز( یکشنبه 12 اسفند) در آیین افتتاحیه ششمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم ویژه طلاب اهل سنت کشور که به میزبانی گلستان برگزار میشود، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات مصادف با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است و این مهم را به فال نیک میگیریم.

معاون قرآنی و فرهنگی دبیرخانه شورای برنامهریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ادامه داد: فعالیتهای قرآنی در انقلاب اسلامی رشد چشمافزونی داشته است، انقلاب اسلامی قرآن را از کنج خانهها و مراسم ختم خارج کرد و با محوریت قرآن جمهوری اسلامی را عزت بخشید.

صفییاری تاکید کرد: نزدیک به 200 میلیون نسخه قرآن کریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به چاپ رسید و جمهوری اسلامی نزدیک به 70 ترجمه از قرآن کریم در 40 سال گذشته داشته و در این مسیر علمدار ترجمه قرآن کریم در جهان بودیم.

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی قرآن را به پرفروشترین کتاب دنیا تبدیل کرده است و راهاندازی رادیو قرآن و صدها موسسه قرآنی و دارالقرآن متعدد از جمله توفقیات دیگر انقلاب اسلامی به شمار میرود.

معاون قرآنی و فرهنگی دبیرخانه شورای برنامهریزی مدارس علوم دینی اهل سنت به تاسیس دانشگاههای قرآنی اشاره کرد و متذکر شد: مسابقات قرآن کریم در سطح بینالمللی در ایران به بزرگترین رویداد جهانی تبدیل شده است.

صفی یاری خاطرنشان کرد: 180رتبه بینالمللی در مسابقات قرآن و قرائت و حفظ قرآن کریم توسط هموطنان ما در طول انقلاب اسلامی کسب شده و 37 هزار عنوان کتاب قرآنی همچنین در این چهل سال به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه توجه به پیام قرآن کریم منجر به بیداری اسلام در جهان شده است، افزود: با همه درخششهایی که در حوزه قرآنی داشتیم هنوز با افقی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند فاصله داریم.

معاون قرآنی و فرهنگی دبیرخانه شورای برنامهریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ادامه داد:در افقی که مقام معظم رهبری تبیین کردن نباید در جمهوری اسلامی یک نفر هم وجود داشته باشند که نتواند قرآن را به شکل صحیح قرائت کند و از سویی مقام معظم رهبری انتظار دارد که در نظام جمهوری اسلامی 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم داشته باشد.

صفییاری ادامه داد: 23 اسفند ماه برای نخستین بار برگزیدگان مسابقات قرآنی تشیع و تسنن کشور با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و برگزیدگان این مسابقه که در کرمانشاه برگزار میشود به مسابقات جهانی اعزام میشوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین