عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: علت باقی ماندن حادثه کربلا و حادثه اربعین خداوند متعال است که آن را از طریق عشقی که در قلوب مؤمنین ایجاد کرده، نگه داشته است.
عقیق:ابوذر ابراهیمی‌ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنان خود در آیین پایانی چهارمین جایزه جهانی اربعین با بیان اینکه امام حسین(ع) شخصیت بی‌بدیلی در تاریخ اسلام و تشیع است، گفت: موضوع اربعین، موضوع عجیبی است؛ از این جهت که هم علت ایجاد حادثه عاشورا خداوند متعال بوده و هم علت باقی ماندن آن خداوند است. خیلی از حوادث در طول تاریخ اتفاق می‌افتد و بشر ممکن است که در ایجاد آن تأثیر داشته باشد ولی در ابقای آن تأثیر ندارد.

وی افزود: برای نمونه بزرگان و علمای ما کتاب‌‌های مهمی را نوشته‌‌اند، اما آن‌ها امروز وجود ندارند ولی کتابشان هنوز هست. اما علت باقی ماندن حادثه کربلا و حادثه اربعین خداوند متعال است که آن را از طریق عشقی که در قلوب مؤمنین ایجاد کرده، نگه داشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: تمام شخصیت‌های آزاده جهان به قیام امام حسین(ع) توجه و عنایت می‌کنند؛ چون امام حسین(ع) برای احقاق حق تلاش کرد تا بندگان خدا را از جهالت و حیرت ضلالت و گمراهی، نجات دهد.

وی ادامه داد: این گردهمایی به مناسبت چهارمین دور جایزه جهانی اربعین است که در آثاری که با احساسات تمام ثبت شده‌اند و با احساسات انسان کار دارد، به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابراز داشت: برگزاری این جایزه از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای این است که ما هم سهمی در بزرگداشت عظمت امام حسین (ع) داشته باشیم و خوشبختانه امروز آثاری که به این سوگواره رسیده آثار ارزشمندی هستند.

وی سخنان خود در این آیین را با تقدیر از مردم عراق در پذیرایی از زوار اربعین حسینی و خلق صحنه‌های ماندگار در راهپیمایی اربعین به اتمام رساند.

اختتامیه چهارمین دوره جایزه جهانی اربعین و رونمایی از فراخوان پنجمین دور این جایزه، همزمان با ایام اربعین حسینی و خلق حماسه‌ای دیگر از جنس شور و شعور حسینی، پیش از ظهر سه‌شنبه اول آبان‌ ماه با حضور شخصیت‌های فرهنگی، دینی و جمعی از سفرا و نمایندگان فرهنگی ایران و دانشجویان خارجی در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

محمد حنیف بیسمی، فوزیه بیسمی از استرالیا، احمد عبدالامیر، محمد مجید الیاسری، جمیله خزاعی از عراق، محمد ایلیا از هند، یاسمین مردان از بوسنی، مهدی مؤمنی از پاکستان، سباستیانو کاپوتو از ایتالیا، معصومه گره گوش از ترکیه، نورالدین میرجوادف از جمهوری آذربایجان، معصومه احمدی، احمد بهشتی و امیرحسین کمالی از ایران به عنوان نفرات برتر این دور از جایزه جهانی تجلیل شدند.
در ادامه برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین دوره جایزه جهانی اربعین علاوه بر رونمایی از فراخوان پنجمین دور این جایزه، نمایشگاهی برگرفته از آثار برگزیدگان با موضوع راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و جلوه‌های ماندگار زیارت اباعبدالله الحسین (ع) و صحنه‌های دلدادگی و ابراز ارادت به آن حضرت در ایام اربعین برپا شد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین