عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
تجلیل از برگزیدگان نهمین جایزه جهانی اربعین؛
وزیر فرهنگ در آیین اختتامیه نهمین جایزه جهانی اربعین گفت: جهاد تبیین از همان گودال قتلگاه شروع شد که جسم برادرش را در بغل گرفت و از خدا خواست این قربانی را از اهل بیت قبول کند.

عقیق: مراسم اختتامیه نهمین جایزه جهانی اربعین امروز با حضور جمعی از میهمانان داخلی و خارجی در محل حسینیه الزهرا (س) سازمان برگزار شد.

وزیر فرهنگ در این آیین با اشاره به همزمانی آیین اختتامیه اظهارکرد: جهاد تبیین از همان گودال قتلگاه شروع شد که حضرت زینب جسم برادرش را در بغل گرفت و از خدا خواست این قربانی را از اهل بیت قبول کند.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و مسیر تمدن سازی نوین اسلامی مفاهیم عظیم مکتب اباعبدالله مجددا بازنمایی شده ، انقلاب اسلامی ما دقیقا در همان متن و گفتمان جلو آمده از آغاز نهضت در ایام فاطمیه ۴۱ و یک تداوم بیش از ۶۰ سال دارد با نام اباعبدالله، به شعارهای انقلاب امام نگاه کنید خون بر شمشیر پیروز است ، بر اساس کار تحقیقی روی شعار برخاسته از آموزه های عاشورایی و دینی است.

اسماعیلی گفت: ادامه نهضت هم در همین مسیر جلو آمده است. ایام هشت سال دفاع مقدس همه دنیای استکباری برای زمین گیری انقلاب بسیج شده بودند و این مکتب عاشورا بود که پرچم انقلاب را برافراشته نکه داشت.

وی افزود: دهه ۸۰ و سقوط رژیم بعثی فضای احیای یک آیین بزرگ را برای پیروان مکتب اهل بیت فراهم کرد، درست است که پیاده روی اربعین یک سنت تاریخی برخاسته از فرمایشات اهل بیت است اما نهضت اسلامی مردم ایران یک جلوه ویژه ای به این آیین سنتی و تاریخی داد.

وزیر فرهنگ گفت: در کنار عزیزنمان در عراق که از زیر سلطه رژیم دیکتاتوری رها شده بودند میلیون عاشق رهسپار زیارت اربعین شدند.انقلاب اسلامی با استفاده از این فرصت تمدن ساز و میدان داری سردار دلها و رهنمودهای رهبری به کانون حضور دلهای مشتاق میلیون ها عاشق مکتب اهل بیت تبدیل کردند که از همه دلبستگی های خود عبور می کردند و عاشقانه پای پیاده این مسیر را طی می کردند حتی حضور تروریست ها مانع نشد.

وی افزود: فرزندان مکتب امام با عشق لقب مدافعین حضرت زینب را گرفتند از لبنان، سوریه و ایران و جمهوری اسلامی ، مقاومت منطقه ای همه این بحران ها و تهدیدها را پشت سر گذاشت.

وی ادامه داد: زبان فرهنگ و هنر اینجاست که مهمترین عامل برای انتقال زیبایی های این سفر تمدن ساز است .بایستی همه این عوامل هنری را به کار بگیریم تا لحظات ماندگار این اتفاق بی نظیر را روایت کنیم حالا که همه دنیای استکباری تصمیم به سانسور این اتفاق گرفته اند با همه حضور به صحنه بیاییم.با زبان فرهنگ و هنر و رسانه مبلغ این جریان باشیم در شرایطی که دنیای امپریالیسم با اخبار معاند برکات این سفر را انکار می کنند.

وی با اشاره به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی آثار جایزه اربعین از ۴۰ کشور گفت: باید از تمامی امکانات هنری برای انتقال مفاهیم اربعین استفاده کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین