22 مهر 1400 8 (ربیع الاول 1443 - 01 : 23
کد خبر : ۱۵۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
مدیر مؤسسه غدیرشناسی قم از برپایی مراسم پیاده‌روی نجف تا کربلا در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: ثبت‌نام برای حضور علاقه‌مندان تا روز عاشورا ادامه دارد.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شاه‌آبادی، مدیر مؤسسه غدیرشناسی قم و مؤسس هیئت عهد آدینه درباره پیاده‌روی نجف تا کربلا گفت: این پروژه توسط هیئت عهد آدینه با هماهنگی سازمان حج و زیارت مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته این سفر تنها برای علاقه‌مندان تهرانی برگزار شد، افزود: امسال چند هزار نفر از سراسر کشور برای حضور در این مراسم پیاده‌روی در اربعین حسینی شرکت خواهند کرد که خوشبختانه استقبال بسیار خوب بوده و ثبت‌نام تا روز عاشورا (پنچ‌شنبه 22 آبان ماه جاری) نیز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام شاه‌آبادی با اشاره به اینکه این پیاده‌روی سه روز و نیم طول می‌کشد، اظهار داشت: البته انتخاب نحوه پیاده‌روی و حضور در مکان‌های مختلف به علاقه خود افراد بستگی دارد، شاید کسی بخواهد در کربلا بیشتر بماند یا در نجف این قابل انتخاب است.

وی ادامه داد: ‌این حرکت بیش از 10 سال است که از سقوط صدام آغاز شده و هر سال گسترش بیشتری می‌گیرد، با اینکه اکنون بیست تا سی میلیون جمعیت در کربلا- ده برابر جمعیت حجاج در بیت‌الله الحرام- بدون امکانات، هر ساله حضور می‌یابند، پذیرایی بسیار خوبی در مسیر و در مقصد می‌شود.

مدیر مؤسسه غدیرشناسی با اشاره به اینکه تنها عشق به امام حسین(ع) چنین حماسه بزرگی را رقم می‌زند، گفت: این حرکت خود‌جوش در کشور ساماندهی شده و ما برای توجیه زائران علاقه‌مند به حضور به استان‌های مختلف رفته و از مردم دعوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نخستین جلسه توجیهی نیز جمعه اول آذر به صورت یک اردوی تمرینی در کویر مرنجاب برگزار می‌شود، گفت: البته این پیاده‌روی کویری امسال اجباری نیست و هر کس که بخواهد می‌تواند برای آمادگی سفر حضور پیاده کند.

حجت‌الاسلام شاه آبادی ویژگی مهم این کاروان نجف تا کربلا را حضور فعال بانوان دانست و بیان داشت: این طور نیست که ما بگوییم بانوان نمی‌توانند حضور پیدا کنند، چرا که آن ها بسیار مقاوم و خوش روحیه هستند، اما از این نکته نباید غافل شویم که این حرکت جهادی است و اتفاق عظیمی در زندگی افراد محسوب می‌شود، بنابراین باید با سختی‌های آن نیز کنار آمد.

وی افزود: در همین رابطه یک مستند از کاروان پیاده‌روی اربعین سال گذشته در روز عاشورای حسینی از شبکه دو سیما پخش می‌شود، همچنین ‌علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در سفر و دریافت جزئیات بیشتر به سایت عهد آدینه نشانی http://ahdeadineh.ir/ مراجعه کنند.



منبع:فارس

گزارش خطا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهم نیست
|
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
با سلام و قبولی زیارت و تسلیت ایام خدمت شما سوالاتی در باره این حرکتها و پیاده روی از مسولان این طرح داشتم خیلی به جوابهاشون احتیاج دارم..میخام اگه براتون مقدوره بهشون بفرمایید به ایمیلم یه سر بیان تا بدونم چه جوری میتونم باهاشون مطرح کنم..