عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
مدیر مؤسسه غدیرشناسی قم از برپایی مراسم پیاده‌روی نجف تا کربلا در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: ثبت‌نام برای حضور علاقه‌مندان تا روز عاشورا ادامه دارد.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شاه‌آبادی، مدیر مؤسسه غدیرشناسی قم و مؤسس هیئت عهد آدینه درباره پیاده‌روی نجف تا کربلا گفت: این پروژه توسط هیئت عهد آدینه با هماهنگی سازمان حج و زیارت مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته این سفر تنها برای علاقه‌مندان تهرانی برگزار شد، افزود: امسال چند هزار نفر از سراسر کشور برای حضور در این مراسم پیاده‌روی در اربعین حسینی شرکت خواهند کرد که خوشبختانه استقبال بسیار خوب بوده و ثبت‌نام تا روز عاشورا (پنچ‌شنبه 22 آبان ماه جاری) نیز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام شاه‌آبادی با اشاره به اینکه این پیاده‌روی سه روز و نیم طول می‌کشد، اظهار داشت: البته انتخاب نحوه پیاده‌روی و حضور در مکان‌های مختلف به علاقه خود افراد بستگی دارد، شاید کسی بخواهد در کربلا بیشتر بماند یا در نجف این قابل انتخاب است.

وی ادامه داد: ‌این حرکت بیش از 10 سال است که از سقوط صدام آغاز شده و هر سال گسترش بیشتری می‌گیرد، با اینکه اکنون بیست تا سی میلیون جمعیت در کربلا- ده برابر جمعیت حجاج در بیت‌الله الحرام- بدون امکانات، هر ساله حضور می‌یابند، پذیرایی بسیار خوبی در مسیر و در مقصد می‌شود.

مدیر مؤسسه غدیرشناسی با اشاره به اینکه تنها عشق به امام حسین(ع) چنین حماسه بزرگی را رقم می‌زند، گفت: این حرکت خود‌جوش در کشور ساماندهی شده و ما برای توجیه زائران علاقه‌مند به حضور به استان‌های مختلف رفته و از مردم دعوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نخستین جلسه توجیهی نیز جمعه اول آذر به صورت یک اردوی تمرینی در کویر مرنجاب برگزار می‌شود، گفت: البته این پیاده‌روی کویری امسال اجباری نیست و هر کس که بخواهد می‌تواند برای آمادگی سفر حضور پیاده کند.

حجت‌الاسلام شاه آبادی ویژگی مهم این کاروان نجف تا کربلا را حضور فعال بانوان دانست و بیان داشت: این طور نیست که ما بگوییم بانوان نمی‌توانند حضور پیدا کنند، چرا که آن ها بسیار مقاوم و خوش روحیه هستند، اما از این نکته نباید غافل شویم که این حرکت جهادی است و اتفاق عظیمی در زندگی افراد محسوب می‌شود، بنابراین باید با سختی‌های آن نیز کنار آمد.

وی افزود: در همین رابطه یک مستند از کاروان پیاده‌روی اربعین سال گذشته در روز عاشورای حسینی از شبکه دو سیما پخش می‌شود، همچنین ‌علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در سفر و دریافت جزئیات بیشتر به سایت عهد آدینه نشانی http://ahdeadineh.ir/ مراجعه کنند.



منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهم نیست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
0
0
با سلام و قبولی زیارت و تسلیت ایام خدمت شما سوالاتی در باره این حرکتها و پیاده روی از مسولان این طرح داشتم خیلی به جوابهاشون احتیاج دارم..میخام اگه براتون مقدوره بهشون بفرمایید به ایمیلم یه سر بیان تا بدونم چه جوری میتونم باهاشون مطرح کنم..
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین