05 آبان 1403 23 ربیع الثانی 1446 - 08 : 12
کد خبر : ۱۳۱۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
تعرض رژیم صهیونیستی در بامداد امروز موجب شد تا سازمان هواپیمایی برای ساعاتی پروازها را لغو کند. همین مسأله زائران عتبات را برای گرفتن پول بلیتشان از کاروان‌ها دچار مشکل کرد.

عقیق: «به فرودگاه که رسیدیم، مدیر کاروان گفت که پرواز لغو شده است. ۳ ساعت است که در فرودگاهیم و نه شرکت هواپیمایی و نه دفتر زیارتی پاسخگوی ما نیست.» این را زائر عتبات احسان حسنی می‌گوید.

مدیر کاروان عتبات علی بهرامی با بیان اینکه کسی به ما درباره لغو پروازها اطلاعی نداده است، می‌گوید که «پیامی از سوی ایرلاین هم نداشتیم.» این در حالی است که سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری جعفر یازرلو با بیان اینکه پروازهای بین‌المللی کمی دیرتر از ساعت ۹ صبح برقرار می‌شود، می‌گوید که «مسافران قبل از حرکت به سمت فرودگاه حتماً برنامه پرواز را از شرکت هواپیمایی که بلیت تهیه کرده‌اند، جویا شوند.»

در عملیات وعده صادق ۲ نیز پروازها یک روز لغو شدند. در آن زمان هم برخی از ایرلاین‌ها به مسافران خود لغو شدن پرواز یا زمان بعدی را اعلام نکردند. حتی در استرداد هزینه بلیت پروازها برخی از زائران و کاروان‌ها با مشکلاتی مواجه بودند.
 
از بامداد امروز با تعرض رژیم صهیونیستی به میهن اسلامی، پروازها ساعاتی لغو و برخی از زائران عتبات بلاتکلیف شده‌اند.بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی «ایرلاین‌ها موظف هستند که هزینه پروازهای لغو شده را بازگرداندند یا بدون وجه اضافه، زمان دیگری برای انتقال مسافران در نظر گرفته و به آنها اطلاع‌رسانی کنند.» اما مدیر دفتر زیارتی اسحاق خسروی با بیان اینکه زمان اعزام را جابه‌جا می‌کنیم، می‌گوید که «امکان لغو سفر نیست.»
 
نه تنها پروازهای زیارتی بلکه پرواز گوانجو چین به مقصد تهران هم به دلیل محدودیت‌های عملیاتی در فرودگاه بین‌المللی کرمان به زمین نشست و مسافران آن در هتلی اسکان پیدا کردند.
 
مدیر دفتر زیارتی بهرام علوی می‌گوید که «اگر برخی از زائران سفرشان را لغو کنند، کاروان بهم می‌ریزد و دیگر امکان اعزام نداریم.»در مقابل مدیر کاروان عتبات محمد کلانتری می‌گوید که «وقتی حتی یک نفر آماده سفر نیست و می‌خواهد که پولش را پس بگیرد یا اصلا زمان دیگری به زیارت برود، نباید جلوی آنها را بگیریم.»
 
کارشناسان زیارتی می‌گویند که «با توجه به لغو پروازها در شرایط کنونی باید در صورت کاهش تقاضا برای سفرها، امکان ادغام کاروان فراهم شود.»
 
همچنین امکان لغو اعزام در شرایط خاص مهیا شود و زائران در چنین مواقعی متضر نشوند. در این زمینه «سازمان حج نیز می‌تواند با حمایت از دفاتر زیارتی، از متضرر شدن آنها جلوگیری کند.»
 
منبع:فارس
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: