09 مهر 1403 27 (ربیع الاول 1446 - 14 : 14
کد خبر : ۱۳۱۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
شیخ نعیم قاسم:
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در اولین سخنان خود پس از شهادت سید مقاومت، گفت که سازمان فرماندهی حزب‌الله کاملا پابرجاست.

عقیق: شیخ نعیم قاسم، معاون شهید سید حسن نصرالله در سخنانی گفت که ما رهبری بزرگ، یک برادر، یک دوست و پدر خود سید حسن نصرالله را از دست داده‌ایم.

او گفت: در تاریک‌ترین و غم‌انگیزترین لحظات زندگی‌ام برای شما سخن می‌گویم، ما یک برادر، یک عاشق و یک پدر، سید حسن نصرالله را از دست دادیم، اولویت شهید حسن نصرالله، قدس شریف در چارچوب وحدت اسلامی و عربی بود.

شیخ نعیم قاسم افزود: «سید نصرالله دوست‌دار مجاهدینی بود که هر چه داشتند را در راه خدا دادند، به حضرت صاحب‌الزمان، فقدان عزیزمان را تسلیت می‌گویم، نصرالله محبوب همه و عاشقان آزادی و فلسطین بود، محبوب تمامی کسانی که به آزادی‌اش از ذات پلید صهیونیست‌ها و شکستن هیمنه آمریکا امید دارند».او در ادامه گفت: «دریافت بالاترین نشان که همان نشان امام حسین (ع) است را به سید نصرالله و یارانش تبریک می‌گوییم؛ ای مجاهدان شما از منتظران هستند و بدانید که حضرتش همواره در بین ما حضور دارد».

دروغ شهادت 20 فرمانده حزب‌الله

شیخ نعیم گفت: «بر خلاف ادعای دشمن، در کنار سید حسن نصرالله، 20 فرمانده از حزب‌الله حضور نداشتند؛ اگر اسرائیل گمان می‌کند که دستانش برای جنایت باز است، در توهم به سر می‌برد؛ بعضی از ما به شهادت رسیدند و برخی دیگر راه پیروزی را ادامه خواهند داد»او تأکید کرد: « تحقق اهداف اسرائیل با این اقدامات وحشیانه یک توهم است. انفجار پیجرها کوه‌ را ویران می‌کرد، اما ما ثابت‌قدم ماندیم».

این مقام ارشد حزب‌الله افزود: «با تمامی دردها و قربانیان و فداکاری‌ها ما ادامه خواهیم داد؛ با وجود ازدست‌دادن تعدادی از رهبران، حملات به غیرنظامیان و فداکاری‌های بزرگ، ما یک‌ذره از مواضع خود تکان نخواهیم خورد و مقاومت به حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و مردم آن ادامه خواهد داد و قطعاً از این نبرد پیروز خارج خواهد شد».معاون شهید سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت که آمریکا حامی اصلی صهیونیست‌هاست و این جنایت‌ها در پرتو همین حمایت‌ها صورت گرفته است.
 
ساختار فرماندهی پابرجاست
 
شیخ نعیم قاسم در خصوص ساختار سازمانی حزب‌الله پس از شهادت سید مقاومت نیز گفت: «برادران طبق ساختار سازماندهی شده به کار خود ادامه می دهند و بر اساس برنامه‌های جایگزین افراد و رهبران کار می کنند؛ ما با هر احتمالی روبرو خواهیم شد و مقاومت برای حمله زمینی آماده است».او تأکید کرد که در ساختار حزب‌الله افراد بسیاری برای تصدی مسئولیت‌های مختلف وجود دارد و انتخاب آن‌ها به دلیل همدلی میان اعضا، کار آسانی است.
 
این مقام ارشد حزب‌الله تأکید کرد که رژیم اشغالگر نتوانسته ظرفیت‌های نظامی حزب‌الله را از بین ببرد و توانایی‌ها و امکانات مقاومت لبنان «قوی و گسترده» است.
 
او افزود: «سیستم فرماندهی حزب‌الله با تمامی چیزهایی که سید نصرالله به وجود آورده بود، علاوه بر طرح‌های جایگزین پابرجاست».شیخ نعیم قاسم ادامه داد: «تلفات شدید است، اما مطمئن هستیم که دشمن به هدف خود نمی رسد و ما از این نبرد پیروز بیرون خواهیم آمد».
 
او همچنین گفت که حزب‌الله آماده ورود زمینی به فلسطین اشغالی است.
 
شیخ نعیم قاسم در خصوص انتخاب دبیرکل جدید حزب‌الله نیز گفت که در اسرع وقت بر اساس سازوکار اتخاذ شده، دبیرکل حزب انتخاب خواهد شد و دیگر مناصب نیز به تدریج جایگزین خواهند شد.این عالی‌ترین مقام فعلی حزب‌الله در پایان گفت: «پیروزی از آن ماست و ما آماده‌ایم».
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: