09 مهر 1403 27 (ربیع الاول 1446 - 24 : 10
کد خبر : ۱۳۱۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
حجت الاسلام محمدباقر پورامینی:
پورامینی گفت: احساس شکست بزرگترین آفتی بود که می توانست مسلمانان را به بن بست بکشاند و در این میان امیر امت و پیامبر رحمت به جمع کردن جمع پراکنده محزون و غمگین سپاه اسلام اقدام کردند.

عقیق: «این رجل فاجری که خون عزیز ما را به زمین ریخت، تأیید کرد دین خدا را. یعنی خدا‏‎ ‎‏دین خودش را به او تأیید کرد. با ریختن خون عزیز ما، تأیید شد انقلاب ما. این انقلاب‏‎ ‌باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزیهاست.‏‎ ‎‏بریزید خون‌ها را؛ زندگی ما دوام پیدا می‌کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود. ما از‏‎ ‎‏مرگ نمی‌ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهی‏‎ ‎‏شب، متفکران ما را می‌کشید. برای اینکه منطق ندارید. اگر منطق داشتید که صحبت‏‎ ‎‏می کردید؛ مباحثه می‌کردید. لکن منطق ندارید، منطق شما ترور است! منطق اسلام ترور‏‎ ‌را باطل می‌داند. اسلام منطق دارد؛ لکن با ترور شخصیت‌های بزرگ ما، شخص‌های بزرگ‌ ‎‏ما، اسلام ما تأیید می‌شود.

این بخشی از سخنرانی حضرت امام خمینی در پی شهادت آیت الله مرتضی مطهری متفکر بزرگ انقلاب اسلامی به دست گروهک تروریستی فرقان در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ بود.

گویی تاریخ تکرار می‌شود و دشمنان شقی اسلام از فرقان گرفته تا رژیم صهیونیستی در مسیر جنایت هم پای هم گاه برمی دارند تا راه شیطان در زمین بی یاور نماند. در مقابل نیز این صالحان و نیکان هستند که با بذل جان و ریختن خون پاک خود مسیری که پیامبران و صلحا و امامان بنیان گذارده‌اند را آماده حضور همرهان دیگر می‌کنند.‌

در طول تاریخ همواره جریان شهادت بزرگان و رهبران جریان ساز به دست مزدوران ظالم و طاغوتی متوقف نمانده و تاریخ پر از از شهادت‌های مظلومانه همچون شهادت سید حسن نصرالله به دست رژیم صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی به خیال خود گمان می‌کند با حذف رهبران مقاومت می‌تواند شجره طیبه پیروزی صالحان بر زمین را قطع کند غافل از اینکه این وعده خداست و سرانجام مبارزه پیروزی مؤمنین است حتی اگر در ظاهر قدرت به دست باطل باشد.

به این بهانه با حجت الاسلام محمدباقر پورامینی مدیر گروه کلام اسلامی و الهیات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه حاصل آن را می‌خوانید:

حجت الاسلام محمدباقر پورامینی در گفت‌وگو با مهر بیان کرد: حال امروز بسیاری از مردم ما خوب نیست و ترکتازی خشن و بی رحمانه دشمن دل‌ها را غمگین ساخته است؛ اوج بی قراری مردم را با شنیدن خبر شهادت سید مقاومت می‌توان در سیما و سیرت آنان دید. حال مردم ما بد است؛ چرا که همواره حضور پیروزمندانه نصرالله را در میدان‌های سخت مایه خشنودی خود می‌دیدند و لیکن امروز شاهد پیکر خونین اویند و بر غم از دست دادن سردار همواره فاتح می‌گریند و گاه احساس سستی و شکست دارند؛ بخصوص کری خوانی نتانیاهو و خوشحالی حامیان او را زخمی بر دل محزون خویش می‌بینند.

وی با اشاره به جنگ‌های صدر اسلام بیان کرد: از یاد نبریم که این فراز و نشیب‌ها بخشی از زندگی امید بخش مؤمنان است. به ساعات پس از شکست پیکار احد بنگریم، می‌بینیم که با غفلت جمعی از مسلمان و سستی و عدم پایبندی به کلام پیشوای خود، جمع مبارزان گسست و حمزه به شهادت رسید؛ تعداد بسیاری شهید و مجروح شدند و جمع زیادی فرار کردند.

پورامینی افزود: احساس شکست بزرگترین آفتی بود که می‌توانست مسلمانان را به بن بست بکشاند و در این میان امیر امت و پیامبر رحمت به جمع کردن جمع پراکنده محزون و غمگین سپاه اسلام اقدام کردند و نخست رجزپراکنی دشمن را بی جواب نگذاشتند. ابوسفیان در حالی که بت‌های بزرگ خود را در دست داشتند و شعار می‌دادند که: اَعْلُ هُبَل (بزرگ است بُت هُبل). رسول خدا (ص) به مسلمانانی که اطراف او بودند دستور داد شعار دهند: اللَّهُ أعلی و اَجَل (خدا بزرگ‌تر و تواناتر است). ابوسفیان شعار را عوض کرد که: نَحْنُ لَنَا الْعُزّی وَ لاعُزّی لَکُمْ (ما بُت بزرگ عُزّی داریم شما ندارید) پیامبر (ص) دستور داد بگویند: اَللّهُ مَولانا وَ لامَولی لَکُم. ابوسفیان داد زد که: امروز به عوض روز بدر. پیامبر (ص) به مسلمانان دستور داد بگویند که: این دو روز مساوی نیست کشتگان ما در بهشت و کشتگان شما در جهنم می‌باشند.

وی تصریح کرد: نزول بخشی از آیات سوره آل عمران همچون باران رحمتی بود که غبار غم را زدود و دل افسرده زخم خوردگان جنگ التیام بخشید: وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ؛ ستی مکنید و اندوهگین مباشید، زیرا اگر ایمان آورده باشید شما برتری خواهید جست. خداوند برای بازسازی روحیه مردان جبهه حق از این سنت یاد فرمود: إِنْ یَمْسَسْکُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ وَتِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَدَاءَ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ؛ اگر بر شما زخمی رسید، به آن قوم نیز همچنان زخمی رسیده است. و این روزگار است که هر دم آن را به مراد کسی می‌گردانیم، تا خدا کسانی را که ایمان آورده‌اند بشناسد و از شما گواهان گیرد. و خدا ستمکاران را دوست ندارد.

این پژوهشگر حوزه علوم دینی گفت: این آیات خونی تازه در رگ‌های مسلمانان جاری کرد و سکون و سستی ایشان را به حرکت و حماسه مبدل ساخت؛ مفسران اذعان دارند که خداوند اراده فرمود: کفار را مرعوب سازد لذا به مسلمین فرمان داد که مشرکین را دنبال کنند و ضمن تشویق و تحریض، آن‌ها را از سستی ورزیدن و حزن و اندوه نهی فرمود و به آن‌ها وعده داد که در صورتی که به ایمان به خدا تمسک بجویند سرانجام پیروزی با آنان خواهد بود.

پورامینی با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله گفت: شهید سید حسن نصرالله زنده است و طنین صدای این بازوی ولایت همچنان به گوش می‌رسد که صف خود را یکپارچه کنید و مستحکم به فرمان ولی خدا بسنده کنید؛ نه تند و نه کند؛ گام در گام مقتدای خود، فرصت بازسازی و ترکتازی را از دشمن بگیرید و با درایت نقشه دشمن را خنثی کنید و رعب و ترس را در دل دشمن زبون بیفکنید چرا که والله که اسرائیل از لانه عنکبوت هم سست‌تر است.

 

منبع:مهر

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: