02 مهر 1403 20 (ربیع الاول 1446 - 31 : 14
کد خبر : ۱۳۱۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
حجت‌الاسلام آقامیری:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه از ۳۰۰ سال قبل از دفاع مقدس در جنگ‌هایی که صورت گرفت ۳ برابر مساحت فعلی ایران را به اجنبی‌ها دادند، گفت: اولین جنگی که ۸ سال طول کشید و تمام کفر هم در مقابل مردم ایران ایستادند و یک وجب خاک ایران دست اجنبی نیفتاد دفاع مقدس بود.

عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین آقامیری در سخنرانی معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم می‌بینیم که دشمنان قسم‌خورده جریان حق یعنی شیاطین جنی و انسی وقتی در برابر حقیقت قرار می‌گیرند سه گونه عمل کرده‌اند، ابراز داشت: اولین و مهم‌ترین و اساسی‌ترین حربه دستگاه ابلیس برای ازبین‌بردن حق و حقیقت حذف آن است.

وی با بیان اینکه جریان ابلیس عموماً از طریق نظامی سعی بر حذف جریان حق داشته است افزود: اگر در مسئله حذف موفق نمی‌شدند به سمت کم‌رنگ کردن و یا تحریف‌کردن آن حقیقت می‌رفتند، نمونه بارز این مسأله جریان عاشورا است که حدود ۱۷ بار حرم سیدالشهدا را خراب می‌کنند و به دنبال این بودند که نامی از اباعبدالله الحسین (ع) برای نسل آینده باقی نماند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه وقتی نمی‌توانند حقیقتی را حذف کنند به دنبال کم‌رنگ کردن آن می‌روند گفت: وقتی دیدند نمی‌توانند غدیر را حذف کنند و کلمه‌ای را از این خطبه جابه‌جا کنند به دنبال کم‌رنگ کردن آن رفتند تا کارکردش را در جامعه پایین بیاورند و می‌بینیم که افرادی هستند که تا به امروز یک‌بار هم ترجمه خطبه غدیر و خطبه فدکیه را نخوانده‌اند و تصور می‌کنند که مخاطب این خطبه‌ها ما نیستیم بلکه مردم مدینه در همان زمان بوده‌اند.

وی گفت: ما اگر دفاع مقدس را با این فرمول نگاه کنیم می‌بینیم که حتی در کتاب‌های درسی ما علت آغاز ۸ سال جنگ تحمیلی را می‌نویسند مناقشه‌ای که بر سر مرز آبی اروند بود، درحالی‌ که بر اساس مستندات مسأله مناقشه مرز آبی بهانه بود و علت چیز دیگری بود و تعبیر امام خمینی (ره) این بود که تمام حق در برابر تمام باطل ایستاد و آنها برای حذف انقلاب اسلامی دنبال بهانه‌ای بودند که مرز آبی یک بهانه شد برای حذف انقلاب.

آقامیری ادامه داد: دشمنان قسم‌خورده انقلاب در آن زمان اثر این انقلاب را فهمیدند و می‌دانستند که اگر این انقلاب در این منطقه پا بگیرد آینده به ضرر آنها خواهد بود و بر اساس این فرمول تمام باطل در برابر حق ایستاد؛ صدام عروسک خیمه‌شب‌بازی بود و ما با تمام کفر طرف بودیم و به دنبال حذف نور حق بودند.

* دعوای اصلی آغاز جنگ بر سر انقلاب اسلامی بود

وی با بیان اینکه دعوای اصلی آغاز جنگ بر سر انقلاب اسلامی بود گفت: دعوا سر این بود که اگر مبانی انقلاب اسلامی در بین مسلمین و بشریت منتشر بشود دنیای بشریت در مقابل باطل می‌ایستد؛ اتفاقی که آرام‌آرام امروز در حال رخ‌دادن است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: اگر بخواهیم نسبت به شرایط امروز و آینده دچار تحلیل غلط نباشیم باید تاریخ را درست ببینیم، باید دفاع مقدس را درست ببینیم؛ طرف ما در دفاع مقدس فقط صدام نبود و امروز همان دشمن به شکل دیگری به میدان آمده است.

استاد حوزه ادامه داد: قرآن می‌فرماید اگر شما در نقطه ضعف باشید دشمن دشمنی خود را علنی می‌کند؛ تصور آنها در آغاز جنگ این بود که جمهوری اسلامی تازه انقلاب کرده، نیروی دفاعی لازم را ندارد، امکانات نظامی به‌قدر کافی ندارند و لذا صدام که یک فرد نظامی بود تصور می‌کرد دوهفته‌ای به تهران می‌رسد.

وی با بیان اینکه از ۳۰۰ سال قبل از دفاع مقدس در جنگ‌هایی که صورت گرفت ۳ برابر مساحت فعلی ایران را به اجنبی‌ها دادند، افزود: اولین جنگی که ۸ سال طول کشید و تمام کفر هم در مقابل مردم ایران ایستادند و یک وجب خاک ایران دست اجنبی نیفتاد دفاع مقدس بود.

آقامیری با بیان اینکه امروز دشمن همان دشمن است اما دیگر ما در عرصه نظامی در نقطه ضعف نیستیم، افزود: تعجب اینجاست که افرادی که دفاع مقدس و انواع و اقسام جنایت‌های دشمنان را دیده‌اند چرا تا این اندازه نسبت به دشمن خوش‌خیال هستند، از روزی که انقلاب شده کدام یک از دشمنان به‌اندازه یک‌قدم به ما خدمت کرده اند.

*می‌توان با قدرت ایمان در برابر تمام جبهه کفر ایستاد

وی با بیان اینکه تجهیزات ما در دفاع مقدس قابل‌مقایسه با دشمن نبود، گفت: تفاوت ما با دشمن در قدرت ایمان بود و شهید حسن باقری که به فرموده مقام معظم رهبری از معجزه‌های دفاع مقدس بود کاری کرد که رزمندگان ما با اهل‌بیت زندگی می‌کردند و در کنار رعایت همه اصول نظامی و عقلی جنگ، با توسل به اهل‌بیت و اعتقاد به یاری خداوند می‌جنگیدند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امروز هم با قدرت ایمان می‌توان در برابر تمام جبهه کفر ایستاد، افزود: امروز اسرائیل با پشتوانه آمریکا این جنایت‌ها را در غزه می‌کند و نمی توانیم اسرائیل را محکوم کنیم، ولی به آمریکا کاری نداشته باشیم و او را پشت این جنایت‌ها نبینیم.

وی با بیان اینکه گریه بر سیدالشهدا (ع) فقط برای مسجد و حسینیه نیست، تأکید کرد: تأثیر این گریه‌ها در میدان نبرد معلوم می‌شود؛ یک موقع میدان نبرد نظامی است، یک موقع نبرد اقتصادی است، یک موقع نبرد فرهنگی است و یک موقع هم نبرد با نفس اماره است و تأثیر گریه بر سیدالشهدا (ع) در همه این میدان‌ها خود را نشان می‌دهد.

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: