01 مهر 1403 19 (ربیع الاول 1446 - 52 : 12
کد خبر : ۱۳۱۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
آیت الله میرباقری:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که تمام همت شیطان بر این است که ما در این دنیا با پیامبر (ص) راه نرویم، افزود: پیامبر برای هدایت همه انسان‌ها آمده است و ابلیس و قوایش در مقابل این پیامبر می‌ایستند؛ لذا مقتضای محبت و رحمت پیامبر این است که مقابل شیاطین جن و انس بایستد و بساط شیطان را از این عالم جمع کند نه اینکه با شیطان کنار بیاید و سازش کند.

عقیق: آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری در سخنرانی معارفی شام ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه یکی از خصوصیاتی که برای پیامبر در قرآن ذکر شده عنوان «ذکر» است، اظهار داشت: پیامبر (ص) کلمه ذکر الهی هستند و خداوند این گونه تعبیر کرده که این ذکر را از عالم بالا نازل کردیم.

وی گفت: انسانی که در راه خدا حرکت می‌کند اگر با رسولی که خدا فرستاده همراه شود ممکن است در جایی خطا کند و زمین بخورد؛ اما خدا با او سخت برخورد نمی‌کند؛ ولی اگر در همراهی با رسول سرکشی کند خدا به او سخت می‌گیرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: اگر انسان همراه با رسولی که خدا فرستاده حرکت کند در قیامت هم حساب و کتابش آسان می‌شود؛ ولی اگر انسان همراه با رسول راه نرفت از جزئیات اعمال و رفتارش حساب و کتاب می‌کنند و مواقف قیامت برایش سخت می‌شود.

وی انزال رسول را از نعمت‌های ویژه خداوند برای انسان‌ها دانست و گفت: خداوند دستور داده که در عالم دنیا باید اهل ذکر شوید و ازآنجایی‌که همه ذکر در وجود مقدس پیامبر (ص) خلاصه شده است، اگر انسان به این پیامبر رسید متذکر به خدا شده، قلبش آرام می‌شود و به محیط اطمینان و آرامش وارد می‌شود.

میرباقری با بیان اینکه همه عالم در مقابل پیامبر (ص) امی هستند و کسی خیال نکند در مقابل علم پیامبر چیزی می‌داند، گفت: اولین کار پیامبر تلاوت آیات، سپس تزکیه و بعد تعلیم کتاب و حکمت است؛ بنابراین کسی که به خدا و رسول باور داشته باشد و از طرح خدا که در دست رسول است تبعیت کند و اهل عمل صالح شود از ظلمات خارج و وارد وادی نور خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر با پیامبر راه رفتیم حتی اگر مشکلاتی هم به ما رسید همه آن مشکلات عمل صالح محسوب می‌شود، گفت: عمل صالح یعنی عمل در طرح پیامبر (ص) و بنا بر دستور پیامبر (ص)؛ انسانی که طرح خدا را باور کند و با رسول و امام راه برود خداوند او را وارد بهشت می‌کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه نیازهای ما اگر مانع تقرب و حضور در محضر خدا بود قراردادن این نیازها در انسان خلاف حکمت بود، افزود: نیازها در وجود انسان، طریق توجه به خدا است به این معنی که اگر نیازمند نبودیم متوجه خدا نمی‌شدیم و نیازهای ما راه‌های ما به‌سوی خدا هستند؛ لذا پیامبر همه نیازهای ما را تبدیل به ذکر می‌کند.

وی گفت: وجود مبارک نبی اکرم ما را وارد عالمی می‌کند که تمام نیازهای ما تبدیل به توجه و ذکر خدا می‌شود و اگر آن‌طور که خدا فرموده عمل کنیم و بدانیم همه نیازها ما را خداوند تأمین می‌کند همه اعمال ما عبادت می‌شود.

میرباقری با تأکید بر این که تمام همت شیطان بر این است که ما در این دنیا با پیامبر (ص) راه نرویم، افزود: پیامبر برای هدایت همه انسان‌ها آمده است و ابلیس و قوایش در مقابل این پیامبر می‌ایستند؛ لذا مقتضای محبت و رحمت پیامبر این است که مقابل شیاطین جن و انس بایستد و بساط شیطان را از این عالم جمع کند نه اینکه با شیطان کنار بیاید و سازش کند.

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: