11 شهريور 1403 27 صفر 1446 - 11 : 14
کد خبر : ۱۳۰۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
شمارش معکوس برای اعزام زائران به عمره مفرده آغاز شده است، اما هنوز خبری از ثبت‌نام نیست.

عقیق: «عمره در ماه ربیع الاول برقرار می‌شود.» این را معاون سازمان حج غلامرضا رضایی می‌گوید.این در حالی است که مدیر هتل مکه محمود الفصلی با اشاره به حضور پرشور زائران کشورهای مختلف در مکه می‌گوید که «تا اواخر ربیع الاول هتل خالی نداریم.»

سال گذشته قرار شد که بعد از ۹ سال عمره آغاز شود. اما به دلیل «مشکل فنی و نبود پرواز» هیچ زائری دوباره به این سفر معنوی نرفت. این در حالی است که زائران حتی هزینه ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان را واریز کرده بودند.
 
قرار بود که پس از بازگشت حجاج، در تابستان امسال ثبت‌نام عمره مجدد آغاز شود، اما همچنان خبری از نام‌نویسی نیست. البته سازمان حج با اشاره به صدور مجوز پروازهای ایران‌ایر به مکه و مدینه اعلام کرده که «تا پایان سال ۱۰۰۰ کاروان (حدود ۸۵۰ هزار نفر معادل ۳.۵ برابر تعداد حجاج اندونزی در سال جاری) را اعزام می‌کند.» در حالی که این تعداد کاروان در سال‌های قبل در یک سال اعزام می‌شدند، نه ۶ ماه!
 
افزایش تعداد زائران عمره در روزهای اخیر باعث شده که سعودی‌ها اجاره هتل‌ها را نسبت به گذشته افزایش دهند؛ تا جایی که برخی از زائران بنگلادش که به دلیل گرانی حج منتظر سفر عمره بودند، همچنان به زیارت خانه خدا مشرف نشده‌اند.
 
مدیر کاروان زیارتی امیر رستمی می‌گوید که «هماهنگی‌ها برای اعزام زائران ایرانی به عمره انجام شده و ما هم منتظر ثبت‌نام و اعزام زائران از هفته‌های آینده هستیم.» در مقابل دارنده فیش عمره علی کاملی با بیان اینکه سری قبل هم یک روز قبل از آغاز اعزام‌، سفر را لغو کردند، می‌گوید که «۵ روز دیگر ربیع الاول است و هزینه سفر طوری نیست که مردم یک شبه آن را تأمین کنند.»
 
کارشناسان زیارتی معتقدند که بهتر است سازمان حج زودتر جزییات اعزام‌های قطعی را اعلام کند تا زائران هر چه سریعتر برای سفر و تأمین هزینه‌ها اقدام کنند. مسئولان هم با توجه اعلام سعودی مبنی بر نبود هتل، باید قبل از اعلام تاریخ اعزام‌ها از قطعی شدن اسکان زائران مطمئن شوند.
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: