عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۴
عصر پنج شنبه در فرهنگسرای انقلاب برگزار می شود

عقیق: دومین دوره " پرده عشاق ؛ آیین تجلیل از مفاخر حسینی " با هدف معرفی و تکریم مفاخر حسینی و گسترش فضایل اخلاقی ، ارتقای هویت محلی و مذهبی شهروندان ، ایجاد بستر مناسب برای بالا بردن معرفت عاشورایی، برای دومین سال پیاپی اجرا و در آن ضمن تجلیل از یکی از شاخص ترین چهره های مداحی غرب تهران ، ویژه برنامه هایی فرهنگی با محوریت عاشورا و فرهنگ حسینی اجرا می شود.

حاج اکبر بازوبند


بر اساس این گزارش حاج اكبر بازوبند كه امروز خيلي از مداحان قديمي تهران او و برادرش حاج محمد بازوبند را به استادي مداحان جوان غرب تهران مي‌شناسند، در يزد متولد شده است. حاج محمد بازوبند كه اكنون يكي از مداحان پيشكسوت اهل‌بيت (ع) است و در آموزشگاه مداحی خود صدها علاقمند به این عرصه را تربیت می کند مي‌گويد كه برادرش بيشترين تأثير را در گرايش وي به مداحي و پيشرفتش در اين عرصه داشته و مداحي را فقط در محضر برادر بزرگ خود حاج اكبر بازوبند آموزش ديده است.

این گزارش می افزاید : دومین دوره " پرده عشاق ؛ آیین تجلیل از مفاخر حسینی " با آوای احمد ابوالقاسمی قاری بین المللی قرآن کریم و با حضور ائمه جماعت ، هنرمندان عاشورایی ، پژوهشگران و پیرغلامان حسینی ، مداحان اهل بیت (ع) ، اعضای پایگاه های بسیج و شورایاری ها ، افراد معتمد محلی و مدیران نهادهای منطقه ، در محل فرهنگسرای انقلاب آغاز می شود.

سخنرانی، پخش کلیپ از زندگینامه حاج اکبر بازوبند ، اجرای مداحی و مرتیه سرایی توسط مداح اهل بیت حاج مرتضی طاهری و آیین تجلیل از حاج اکبر بازوبند از بخش های مختلف مراسم پرده عشاق است.

هم چنین نمایشگاه کتاب ومحصولات ، نمایشگاه عکس از مراسم عزاداری هیئت های مذهبی از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.

دومین دوره " پرده عشاق ؛ آیین تجلیل از حاج اکبر بازوبند " با همکاری فرهنگسراهای انقلاب ، فردوس و معرفت روز پنجشنبه ۱۳/۹/۹۳ مصادف با یازدهم صفر۱۴۳۶ هجری قمری از ساعت ۱۵ الی ۱۷ به نشانی بزرگراه نواب، خیابان کمیل شرقی، فرهنگسرای انقلاب میزبان شهروندان است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۶۶۶۸۸۵۵۳ تماس بگیرند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین