عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۳۳۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
تجلیل از پیر غلام اهل بیت(ع) در چهارمین شب پرده عشاق
چهارمین شب از مراسم پرده عشاق با تجلیل از حاج محمد حاج ابوالقاسمی یکی از مداحان و پیرغلامان حضرت سیدالشهدا(ع) در سالن ولیصر (عج) فرهنگسرای ولا برگزار شد.

گزارش تصویری


عقیق: چهارمین شب از مراسم پرده عشاق با تجلیل از حاج محمد حاج ابوالقاسمی یکی از مداحان و پیرغلامان حضرت سیدالشهدا(ع) در سالن ولیصر (عج) فرهنگسرای ولا برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای حسن سلطانی و با حضور جمعی از ذاکرین اهل بیت علیهم السلام و برخی چهره های دینی و فرهنگی برگزار شد، به پاسداشت یک عمر خدمتگزاری و تلاش این پیرغلام حضرت سیدالشهدا (ع) از او تقدیر شد.

در این مراسم که با سخنرانی و خیر مقدم هادی آشتیانی، رئیس فرهنگسرای ولاء و دبیر اجرایی پرده عشاق، اغاز شد حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی طی سخنانی بر لزوم تقدیر و احترام مداحان و پیرغلامان اهل بیت علیهم السلام تأیکد کرد و گفت: از طرف خودم از مسئولان و دست اندرکاران برگزاری برنامه پرده عشاق به دلیل انتخاب شایسته آنها در میان پیرغلامان امام حسین (ع) تشکر می کنم. چراکه حاج محمد حاج ابوالقاسمی در عین اینکه سال ها به خادمی آن حضرت مشغول بوده، ایثارگر دوران جنگ تحمیلی است که در راه دفاع از دین اسلام جانبازی کرده است.

حجت السلام ادیب یزدی در ادامه به یکی از سخنان گرانبهای حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) در کتاب شریف نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: آن حضرت در حکمت 289 اشاره فرموده است که یکی از صفات برجسته انسان مؤمن و باخدا این است که اهل استضعاف است. به همین دلیل خوب است که خود را با همین صفت آراسته کنیم.

این سخنران و واعظ دینی تأکید کرد: هیبت و شوکت خود را هرگز به رخ مردم نکشید. چراکه این کار خلاف فرمان مولای ماست. ولو احتمال بدهید که اذیت شوید، باز هم از اظهار خضوع و خشوع ابا نداشته باشید.

حجت الاسلام ادیب یزدی بر خضوع داشتن در مجلس امام حسین (ع) تأکید کرد و اظهار داشت: هرقدر مداح و غلام اهل بیت علیهم السلام با ضعف و فروتنی بیشتری در مجلس آن بزرگان وارد شود، برکات معنوی بیشتری را نصیب خود خواهد کرد.

 

حاج محمد حاج ابوالقاسمی: از امام حسین(ع) خجالت می کشم

حاج محمد حاج ابوالقاسمی هم در این مراسم ضمن تشکر از دست اندر کاران و برگزارکنندگان برنامه پرده عشاق گفت: در عمرم دو بار از محضر امام حسین (ع) خجالت کشیده ام: بار اول زمانی بود که جوان های شهرری جنازه پسرم را بر دوش گرفته بودند و دیدم که به سختی سینه می زنند و گریه می کنند. آن موقع از امام(ع) خجالت کشیدم و گفتم: آقاتر از حضرت علی اکبر (ع) چه کسی بود که در شهادتش کسی نبود که سینه زنی کند و به حضرت سیدالشهدا(ع) تسلی بدهد.

این پیرغلام اهل بیت (ع) ادامه داد: امشب از محضر امام حسین (ع) خجالت می کشم. چراکه یک عمر افتخارم این بود که نوکر آن حضرت هستم. سال گذشته هم از من خواستند تا در برنامه پرده عشاق تجلیل شوم اما نپذیرفتم. امسال هم هرقدر تلاش کردم قبول نکردند و من هم با وجود اینکه راضی نبودم پذیرفتم.

حاج ابوالقاسمی تصریح کرد: ترس من از این است که تلاش کمی که داشته ام با درگیری نفس هوا شود و از بین برود. به همین دلیل از گریه کنان امام حسین (ع) می خواهم که من را دعا کنند تا بتوانم بار نوکری را تا آخر عمرم در زیر سایه مقام معظم رهبری بر دوش داشته باشم و این افتخار را از دست ندهم.

مراسم تجلیل از این پیرغلام اهل بیت (ع) با مداحی تعدادی مادحین وپیرغلامان امام حسین (ع) و شعر خوانی الواری، شاعر آئینی، همراه بود.

حاج محمد حاج ‌ابوالقاسمی مشاور فرماندار شهرستان ری در امور هیئات مذهبی و مداحان است و همچنین مسئولیت شورای هیئات مذهبی شهرستان ری را به عهده داشته است. مسئولیت سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، فرمانده گردان فجر تخریب عملیات والفجر مقدماتی و والفجر یک و مسئولیت ستاد اطلاعات عملیات تیپ 110 خاتم از دیگر فعالیت‌های وی است. وی در دوران دفاع مقدس نیز به مداحی وذکر اهل بیت(ع) در مناطق عملیاتی می پرداخت.

این پیرغلام اهل بیت(ع) شاگردان زیادی را در عرصه ذاکری و مداحی تربیت کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین