عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۸
با حضور جمعی از ذاکرین اهل بیت(ع) و چهره های فرهنگی در بوستان ولایت برگزار شد
این پیر غلام اباعبدالله (ع) گفت: از اینکه می بینم دراین مراسم بیش از 300 نفراز عاشقان امام حسین (ع) حضور دارند مسئولیتم را دربرابر این عاشقان سنگین تر می کند.

گزارش تصویری


عقیق: سومین شب از مراسم پرده عشاق با تجلیل از سید محمد منتظری یکی از پیرغلامان اباعبدلله الحسین(ع) در تالار استاد شهریار بوستان بزرگ ولایت برگزار شد.

حاج سید محمد منتظری درسال 1335 در محله عباسی از محله های قدیمی جنوب تهران متولد شده اما اصلیتش اردبیلی است.

او از کودکی به سفارش پدر بزرگ خود رو به مداحی و مرثیه خوانی اهل بیت(ع) آورده است و بیش از 40 سال است که به عنوان مداح و پیر غلام اهل بیت (ع) مشغول خادمی در هیات‌های مذهبی است.

در این مراسم که با اجرای مجید یراق بافان و با حضور جمعی از ذاکرین اهل بیت (ع) و برخی چهره‌های فرهنگی ،دینی برگزار شد، به پاس یک عمر خدمت و تلاش خالصانه این پیرغلام سیدالشهدا(ع) از وی تقدیر شد.

مهندس بیادی، استاد محمد شجاعی ، تعدادی از روحانیون منطقه و جمعی از محبین اهل بیت(ع) نیز در این مراسم حضور داشتند.

استادمحمد شجاعی یکی از سخنرانان این مراسم  به تداوم برگزاری این گونه مراسم ها برای تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع) اشاره کرد  ودر رابطه با عزادار حقیقی گفت: عزاداری برای سالار شهیدان(ع)  درجاتی دارد.

عزادار حقیقی کسی است که حرف و عملش یکی باشد وحسین زمان خود را که با صدای بلند ندای «کیست که مرا یاری دهد » فریاد می زند را بشنود وبه یاری اش بشتابد و موانع حضور مهدی موعود (عج) را از پیش پا بردارد.

وی  به نوع سبک زندگی و تاثیر آن بر عزاداری سالار شهیدان(ع)  تاکید کرد و افزود:باید فرهنگ عاشورایی داشت و سطح عزاداری را به گونه ای بالا ببریم که نسل جدید بتوانند سبک زندگی شان راحسینی کنند. با برگزاری اینگونه مراسم ها نسل جوان با الگوبرداری از چنین افرادی مسیر زندگی شان تغییر می کند و درآینده شاهد نسلی حسینی و دوستدار اهل بیت(ع) خواهیم بود.

حسن بیادی نیز در این مراسم ضمن بیان برخی ویژگی های حاج سید محمد منتظری بر ضرورت برگزاری چنین مراسم هایی در جهت ارتقای دینی و فرهنگی جامعه تاکید کرد.

سید محمد منتطری : مسئولیتم بیشتر شد

حاج سید محمد منتطری پیرغلام اهل بیت (ع) نیز  در این مراسم گفت : برگزاری چنین مراسم هایی باعث ایجاد انگیزه در بین مداحان، هیئت داران، شعرا و خادمان حسینی می شود. علاوه بر این مداحان جوان و نوپا هم با شناخت چهره های شاخص می توانند از تجارب و راهنمایی آنها برای موفقیت در کارها استفاده کنند.»

وی ادامه داد : از اینکه می بینم دراین مراسم بیش از 300 نفراز عاشقان امام حسین حضور دارندمسئولیتم را دربرابر این عاشقان سنگین تر می کند.»

شعر خوانی سید حمید رضا برقعی و مداحی یکی از ذاکرین اهل بیت(ع) بخش دیگری از سومین شب پرده عشاق بود.


در این مراسم از حاج سید محمد منتظری به پاس یک عمر خدمت در آستان اهل بیت (ع)  با اهدای لوح تقدیر  تجلیل شد.

 

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین