عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۶۳۱
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
با نزدیک شدن به ایام اربعین:
تعداد زائران اربعین در مرزهای خروجی افرایش یافته است. سخنگوی ستاد مرکزی اربعین می‌گوید: تاکنون معطلی طولانی‌مدت یا اختلال در سیستم‌های یکپارچه گزارش نشده است.

عقیق: با افزایش تشرف زائران کشورمان به عراق از روز گذشته، مرزهای خروجی به ویژه مهران، شلمچه و چذابه شلوغ شده است.

معطلی برخی زائران اربعین در ۲ مرز شلمچه و مهران

برخی از افرادی که از طریق این مرزها قصد سفر به عراق را داشته‌اند، از معطلی خبر می‌دهند. یکی از زائران با اشاره به اینکه ۲ ساعت پشت گیت امنیتی ایران هستیم، می‌گوید: ما از ساعت هفت صبح به مرز مهران رسیدیم و ساعت ۹.۳۰ از مرز عبور کردیم.

در مرزهای شلمچه و چذابه هم زائران برای تردد از مرز به دلیل ازدحام جمعیت ساعاتی منتظر می‌مانند.

زیارت اربعین بدون توقف با عبور از این مرزها

با این وجود، در مرزهای تمرچین و باشماق تردد بسیار روان و بدون معطلی است. عسکری، یکی از زائرانی که از مرز باشماق عازم عراق شده است، می‌گوید: ما به سرعت از مرز رد شدیم و‌ ماشین‌هایی نیز در مرز مستقر بود و ما را به حسینیه منتقل کرد. البته در حسینیه ساعتی برای رسیدن ماشین منتظر ماندیم.

داوود حسن‌پور، رایزن فرهنگی کشورمان در سلیمانیه عراق هم از زائران می‌خواهد با توجه به امکانات مستقر در مرز باشماق و شهر سلیمانیه، زائران سفر خود را با عبور از این مرز برنامه‌ریزی کنند. 

شلوغی در برخی مرزهای خروجی در حالی است که هنوز پیک تشرف زائران به مرزها آغاز نشده و پیش‌بینی می‌شود هفته آینده تعداد قابل توجهی از زائران عازم زیارت اربعین شوند.

 بر اساس گزارش‌ها در سامانه سماح، بیش از ۶۰ درصد افرادی که به صورت زمینی عازم عراق می‌شوند، از مرز مهران وارد این کشور خواهند شد. بر همین اساس، مرز مهران امروز هم شاهد افزایش جمعیت و حتی معطلی چند ساعته زائران است.

 معطلی طولانی‌مدت در مرزهای خروجی گزارش نشده است

جواد تشکری، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین می‌گوید: تعداد زائران در مرزها افزایش یافته و همه امکانات برای تردد سریع زائران مهیاست. 

وی درباره معطلی برخی زائران در مرزهای خروجی می‌افزاید: تعداد گیت‌های خروجی  نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و نیروهای انتظامی و امنیتی به سرعت گذرنامه‌ها را بررسی می‌کنند. تاکنون معطلی طولانی‌مدت یا اختلال در سیستم‌های یکپارچه گزارش نشده و طرف عراقی هم به سرعت گذرنامه‌ها را بررسی و زائران را راهی می‌کند.

البته مرزهای مهران و شلمچه از روز گذشته مملو از جمعیت شده و زائران برای خروج از کشور ساعت‌ها منتظر ماندند. بر همین اساس، بهتر است زائران برای سفر به عراق بدون معطلی، سایر مرزهای خروجی را انتخاب کنند.

مرز مناسب برای سفر بدون تحمل گرما

امسال مرزهای زمینی مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، تمرچین و باشماق برای تردد زائران اربعین باز است و با توجه به گرمای هوا، مرزهای تمرچین و باشماق بهترین گزینه برای خروج زائران اربعین از کشور به نظر می‌رسد.

به گزارش فارس، سفر زائران اربعین به عراق از هفته آینده اوج می‌گیرد و کمیته‌های مختلف ستاد مرکزی اربعین هم برای میزبانی از زائران و تسهیلات لازم در شهرهای مختلف کشور و مرزهای خروجی آماده‌باش است. همجنین ستاد اربعین اعلام کرده که همه زائران با گذرنامه معتبر به سوی مرزها بیایند و از خروج غیرقانونی بپرهیزند. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین