عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
امسال شهر بازی کودکان در مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا در مساحتی بالغ بر ۱۸ هزار متر پیش‌بینی شده است. مدیر امور بانوان موکب ابناءالحسین(ع) می‌گوید: این‌ شهربازی در عمود ۹۰۹ برپا می‌شود.

عقیق: سفر خانوادگی به زیارت اربعین از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته و زائران به صورت خانوادگی همراه با فرزندان در این مسیر قدم برمی‌دارند.

برپایی برنامه‌هایی برای کودکان در عمودهای نجف تا کربلا

امسال اما برای کودکان در مسیر نجف تا کربلا برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده و در هر ۱۵۰ عمود، حدود یک تا ۲ موکب به اجرای برنامه‌های مختلف برای بچه‌ها می‌پردازند.

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین می‌گوید: امسال برای نخستین‌بار برای کودکان در پیاده‌روی اربعین در کنار غرفه نقاشی، آموزش‌های متنوع دینی با بازی پیش‌بینی شده است.

راه‌اندازی شهر بازی در مسیر پیاده‌روی اربعین

یکی از موکب‌هایی که امسال به صورت ویژه برای کودکان برنامه دارد، موکب ابناءالحسین(ع) است. در این موکب که ۲۵ هزار متر مساحت دارد، فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر به کودکان اختصاص یافته است.

فاطمه گنجی، مدیر امور بانوان موکب ابناءالحسین (ع) به خبرنگار فارس می‌گوید: امسال برای نخستین‌بار شهر بازی برای کودکان در مسیر پیاده‌روی اربعین راه‌اندازی می‌کنیم که در این فضا بازی‌های متنوع همچون استخر توپ، زمین فوتبال و قلعه بازی مستقر خواهد شد.

  شهر بازی کودکان در عمود ۹۰۹

با توجه به گرمای هوا شاید بسیاری از زائران تصور کنند که‌ ممکن است در هر ساعت از شبانه‌روز امکان استفاده فضای بازی نباشد. اما گنجی می‌افزاید: برای جلوگیری از گرمازدگی کودکان فضای شهر بازی را سایه‌بان می‌زنیم و وسایل سرمایشی هم پیش‌بینی می‌شود تا کودکان در دمای مناسبی بتوانند در مسیر کربلا، بازی کنند.

موکب ابناءالحسین در عمود ۹۰۹ مسیر نجف تا کربلا راه‌اندازی می‌شود که در کنار شهر بازی و اجرای برنامه‌های نمایش، پرده‌خوانی و نقاشی، برای بزرگ‌ترهای خانواده نیز موکب اسکان و تغذیه پیش‌بینی شده است.

اسکان ۴۰ هزار زائر در کنار شهر بازی

بر همین اساس، زمانی که کودکان در شهر بازی زیر نظر مربی‌های مجرب حضور دارند، بزرگترهای خانواده می‌توانند در موکب محبان‌الرضا(ع) استراحت کنند و توسط خادمان این موکب پذیرایی شوند.

در موکب محبان‌الرضا(ع) که ۷ خیمه بزرگ و مجهز دارد، اسکان بیش از ۴۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است. مدیر امور بانوان این موکب می‌گوید: برای زائران اربعین برنامه‌‌های فرهنگی و آموزشی نیز برگزار می‌شود.

 موکب شهر بازی کودکان در عمود ۹۰۹ قرار دارد و زائران می‌توانند با حضور در این مسیر در برنامه‌های متنوع آن شرکت کنند.

امسال بیش از سه هزار موکب‌ ایرانی در ایام اربعین به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند که یک هزار موکب در شهرهای ایران و مرزهای خروجی و ۲ هزار موکب دیگر در مسیر نجف تا کربلا، شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا فعالیت خواهند کرد. موکب‌های ایرانی از دهم صفر فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۲۵ صفر در خدمت زائران هستند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین