عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۷۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
حسینیه قتلگاه در منطقه ۱۴ تهران در ایام محرم میزبان عاشقان حسینی است.
عقیق:در شلوغی‌های این شب‌های ماه محرم و در شب مختص به عبدالله بن الحسن، سری زدیم به یکی از حسینیه‌های شرق تهران.

در اتوبان محلاتی، نبش بلوار ابوذر، حسینیه قتلگاه میزبان بسیاری از عاشقان حسینی است. حسینیه‌ای که فعالیت‌های فراوانی را در حوزه فرهنگ دینی انجام می‌دهد. در همین مجموعه مدرسه‌ای تدارک دیده شده و در طبقات حسینیه قتلگاه کلاس‌های مدرسه واقع شده است. برگزاری کلاس‌های رزمی مانند جودو، فعالیت‌های ویژه مختص خواهران تنها بخشی از برنامه‌های این مجموعه مذهبی است.

هیئتی با ۱۱ شهید مدافع حرم/ جوانانی که گمشده شان را پیدا می‌کنند

وقتی می‌خواهید وارد حسینیه شوید عده‌ای شما را به صرف چای دعوت می‌کنند. سپس چند جوان به استقبال شما می‌آیند و شما را به سمت کفشداری هدایت می‌کنند. با نظم و ترتیب خاصی همه به داخل حسینیه هدایت می‌شوند و تا پیش از نیمه شب شرعی برنامه سخنرانی و عزاداری به پایان می‌رسد. البته در شب عاشورا برنامه حسینیه قتلگاه بسیار متفاوت از دیگر جاهاست. چراکه در این شب هیئت از ساعت یازده آغاز و تا اذان صبح ادامه پیدا می‌کند.

هیئتی با ۱۱ شهید مدافع حرم/ جوانانی که گمشده شان را پیدا می‌کنند

حسین مردانی مدیر این مجموعه در خصوص تاریخ تاسیس و برنامه‌های هیئت قتلگاه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ما برنامه‌های هیئت مان را از سال ۷۸ آغاز کردیم. ما برنامه‌های هفتگی به شکل پیوسته داریم و در شب‌های ولادت و شهادت میزبان عاشقان اهل بیت (ع) هستیم. پروژه‌های فشرده و سنگینمان شامل ماه رمضان، ایام فاطمیه و ماه محرم است. ما در دهه اول و پنج شب دهه دوم ماه محرم برنامه داریم.

وی در خصوص تفاوت این حسینیه با دیگر حسینیه‌ها اظهار کرد: من معتقدم که ما تفاوتی با دیگر حسینیه‌ها نداریم و حتی دیگر مجالس بهتر از مجالس ماست، اما خط مشی ما فرمایشات آقاست. با توجه به زمان پیش می‌رویم و بچه‌های ما جزو کسانی هستند که طبق فرمایشات رهبر برنامه زندگیشان را تنظیم می‌کنند. ما ۱۱ شهید مدافع حرم داریم. با توجه به زمان پیش می رویم و مسائل روز را حتماً در برنامه‌هایمان داریم. هم عزاداری سید الشهدا (ع) را داریم و هم حواسمان به مسائلی است که از انقلاب فاصله نگیریم.

هیئتی با ۱۱ شهید مدافع حرم/ جوانانی که گمشده شان را پیدا می‌کنند

مردانی در پاسخ به این سوال که چرا جوانان از برنامه‌های این هیئت به ویژه در ماه محرم استقبال می‌کنند و برنامه‌های حسینیه قتلگاه بیان کرد: علت استقبال جوانان این است که در مجالس اهل بیت (ع) گمشده شان را پیدا می‌کنند و اینجا احساس آرامش و راحتی می‌کنند. ما ۵۲ فعالیت در حسینیه قتلگاه داریم که یکی از آن هیئت است. ما مدرسه، کانون خواهران، باشگاه جودو، تهیه غذا و ... را در برنامه‌های حسینیه داریم. ۱۵۰ نفر خادم خواهر و برادر در اینجا فعالیت می‌کنند. بعضی‌ها کار تبلیغات اینجا را انجام می‌دهند، بعضی‌ها در کفشداری هستند، عده‌ای جلوی در چایی پخش می‌کنند و ... در مراسم‌های هفتگی ما حدود ۷۰۰ تا هزار نفر در حسینیه حضور پیدا می‌کنند. این عدد در ماه محرم به دو تا سه هزار نفر می‌رسد.

هیئتی با ۱۱ شهید مدافع حرم/ جوانانی که گمشده شان را پیدا می‌کنند

این خادم امام حسین درباره برنامه‌های ماه محرم این حسینیه گفت: ما امسال از ساعت هشت و نیم با زیارت عاشورا برنامه را آغاز می‌کنیم و نهایت تا ساعت ۱۲ برنامه به پایان می‌رسد. در شب عاشورا هم از ساعت ۱۱ برنامه هایمان آغاز می‌شود و پس از منبر سید حسین مومنی کارشناس مذهبی، تا اذان صبح عزاداری ادامه پیدا می کند.


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین