۰۳ آذر ۱۴۰۳ ۲۲ جمادی الاول ۱۴۴۶ - ۲۴ : ۰۷
این کارشناس امور فرهنگی افزود: امام(ع) زمانی که از مدینه به نجف می آمدند، این زیارت نامه را می خواندند. در این زیارت نامه ویژگی های زیادی از حضرت علی(ع) نقل شده است.
وی اظهارداشت: امام هادی(ع) در حالی که زندانی دستگاه بنی عباس بودند، اما بارها و بارها در مورد ویژگی امام علی(ع) لب به سخن گشودند و درادامه به ماجرای غصب فدک و موضوع غدیر اشاره می کنند.
حجت الاسلام میرزا محمدی در ادامه به جریان شناسی تحریف واقعه غدیر اشاره کرد و گفت: قضیه غدیر و وصایت مسئله ای نبود که دراسلام شروع شده باشد، بلکه سبقه تاریخی دارد و در زمان حضرت آدم(ع) و حتی سایر انبیاء الهی بحث وصایت مطرح بوده است.
این کارشناس امور فرهنگی افزود:ماجرای وصایت حضرت عیسی و یوشع هم نمونهای از ماجرای سقیفه است. در آن ماجرا فردی به نام پُولس جایگزین به ناحق حضرت عیسی شود و مسیحیت غیر توحیدی و مشرک را به ارمغان می آورد. بنابراین ماجرای سقیفه موضوعی تازه ای نبود، بلکه سبقه تاریخی دارد و در گذشته این ماجرا اتفاق افتاده است.
وی اظهارداشت: پیامبر اسلام(ص) به مراتب مختلف و با حضور یهودیان تازه مسلمان ماجرای غدیر و ولایت را مطرح می کنند، ولی در ادامه همین مردم منکر موضوع غدیرمی شوند.
حجت الاسلام میرزا محمدی گفت: براساس دستور خدا، پیامبر(ص) مامور به انتخاب وصی می شود و به دلیل اهمیت موضوع، ایشان این مسئله را در بین مردم و احزاب مختلف تأکید می کنند.
این کارشناس امور فرهنگی با بیان اینکه ماجرای غدیر و انکار این مسئله، فتنه ای از سوی یهودیان و همکاری این گروه با منافقین بوده، افزود: شواهد تاریخی حکایت از ارتباط تنگاتنگ خلفاء یهودی با منافقین دارد و حتی خلفاء منافقین شاگرد این قوم بودند و این شاگردی را حتی از افتخارات خود می دانستند و یهودیان عناوینی مانند فاروق را که از القاب امیرالمؤمنین(ع) بوده به خلفاء منافقین نسبت دادند.
وی اظهارداشت: یهودیان می دانستند که پیامبر خاتم(ص) به نام محمد در شبه جزیره عربستان خواهد آمد و ادعای پیامبری خواهدکرد برای همین همه تلاش خود را بکار گرفتند تا نگذارند این ماجرا به وقوع بپیوندد برای همین اقدام به ترور جد، اقوام و حتی پیامبر(ص) کردند.
حجت الاسلام میرزا محمدی گفت: پیامبر(ص) بعداز مبعوث شدن به رسالت در جنگ های مختلف با یهودیان در گیر می شوند و هدف این بود این قوم را هدایت کند و نهایتا بعد از فتح مکه این تلاش ایشان به نتیجه می رسد و این قوم از این منطقه بیرون رانده می شود.
این کارشناس امور فرهنگی بابیان اینکه موضوع غدیر یکی از حلقات دولت ظهور است، اظهار داشت: بعد از حوادث مختلف و جنگ های متعدد پیامبر(ص) با قوم یهود و بیرون راندن آنها حتی از منطقه شامات، نهایتا ایشان، به دست یهود با زهر مسموم می شود.
وی اظهارداشت: بعد از مسمومیت، قوم یهود اقدام به نوشتن منشوری تحت عنوان ماجرای سقیفه می کند و در این منشور دنبال این بودند به هیچ عنوان اجازه ندهند حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبراسلام(ص) انتخاب شوند.
حجت الاسلام میرزا محمدی گفت: زمانی که ماجرای سقیفه پیش می آید، حضرت فاطمه(س) به دفاع از ولایت برمی خیزند و در مقابل اشرار و منافقین می ایستند و این مسئله باعث می شود منافقین نتوانند این سخنان را تحمل کنند و نهایتا ایشان را هم به شهادت می رسانند.
این کارشناس امور فرهنگی بابیان اینکه ماجرای سقیفه یک مکتب و طاغوت در برابر ماجرای غدیر است، افزود: چون یهودیان همه چیز را در مورد بعثت، ولایت و جانشیان بعد از پیامبر(ص) و حکومت مهدی(ع) آخر الزمان را می دانستند و برای همین تلاش کردند نگذارند جانشینی بعد از پیامبر(ص) اتفاق بیفتد.
وی اظهارداشت: این مسئله بعد از ولایت امیرالمؤمنین(ع) تا خانه نشینی ایشان ادامه داشت و کار به جای رسانند که نهایتا حضرت با طراحی همین قوم به شهادت رسید.
حجت الاسلام میرزا محمدی گفت: در ماجرای بنی سقیفه 36 نفری که در غدیر حضور داشتند و شاهد عینی ماجرا بودند، حاضر به شهادت دادن به ماجرای غدیر نشدند و باعث شدند 1هزا ر400 سال دین اسلام و ولایت به دست نااهلان بیفتد.
وی اظهار داشت: غدیر فراموش شد و بعد از این ماجرا عاشورا، ژن برتر و پدیده آقا زادگی، تبعیض نژادی و تبعیض برتری عرب بر عجم به وجود آمد.
منبع:حوزه