عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷
علی اکبر رائفی‌پور گفت: معقتدم عده‌ای از اندیشمندان نگاه آدرس‌محور به مهدویت دارند؛ کسی که فهم و نگاه استراتژیک از مهدویت دارد، می‌فهمد که اربعین در پازل ظهور است. آیا نگاه تمدنی برخی اندیشمندان به مسائل سیاسی و اجتماعی از منظر مهدویت است؟
عقیق:در پاسخ به این سؤال که چرا برخی متولیان اصلی امر مهدویت نسبت به جریانات جاری در منطقه و جهان مثل ماجرای اربعین حسینی(ع) بی‌تفاوت عمل می‌کنندو این جریانات را در پازل ظهور مورد مطالعه قرار نمی‌دهند و تبیین مناسبی به جامعه عرضه نمی‌کنند، افزود: بنده معقتدم یک عده نگاه آدرس‌محور به مهدویت دارند. گویی به من و شما بگویند باید به کهف‌ ‌الشهدا بروی. می‌پرسی کجاست؟ بعد به تو آدرس می‌دهند تا بروی. این یک نوع نگاه است. نگاه دیگر این است که برخی علاوه بر اینکه دارای این ویژگی هستند، یک چیز بیشتر از این را نیز دارند، آن هم یک فهم عمومی است. یعنی هندسه را می‌دانند. اما کسی که هندسه کلی را نمی‌داند، با چالش مواجه می‌شود. چنین فردی می‌گوید اربعین را به من در روایات نشان بده. اگر وجود داشت، در حد همان روایت برایش فهم ایجاد می‌شود.

وی افزود: اما اگر کسی که فهم و نگاه استراتژیک از مهدویت دارد، می‌فهمد که اربعین در پازل ظهور است. اما عده‌ای می‌گویند کجای روایت داریم که اربعین از نشانه‌های ظهور است! اما آیا نگاه تمدنی برخی اندیشمندان به مسائل سیاسی و اجتماعی از منظر مهدویت است؟

رائفی‌پور با اشاره به اینکه معتقدم یک عده نگاه راهبردی به مهدویت ندارند،‌افزود: مواردی داریم که نشانه محقق شده و روی زمین اتفاق افتاده، عده‌ای از همین اندیشمندان می‌گویند سندش مشکل دارد. در حالی که مهم‌ترین دلیل بر امکان چیزی، وقوع آن حادثه است.

ادامه این سخنان را در فیلم زیر مشاهده کنید:




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
1
0
ببخشید خود ایشون فهمید چی گفت؟
آقای عقیق چرا اینو پخش میکنید؟
دقیقا نشانه ها باید منطبق بر روایات باشه.یعنی چی که در روایات نیست در انجیل هست.اینی که شما میگی یعنی ظهور نزدیکه چون اربعین برپاست.
حالا اگر حضرت تا ۱۰۰۰ سال دیگه ظهور نکردن اعتقادات مردم لطمه نمیخوره؟
آقای رائفی پور شما کجا درس خوندی که در مباحث تخصصی نظر میدید و مردم رو منحرف میکنید؟
درس روایی و حوزوی شما در کلاس کدام استاد بوده؟
عقیق نشر بده..
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین