عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
بخش با کاروان شهادت نمایشگاه قرآن کریم با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فضایی به مساحت 1300 متر مربع در صحن یاس مصلی تهران در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

  عقیق: بخش «با کاروان شهادت» نمایشگاه قرآن کریم به روایت تصویری کاروان «امام‌حسین(ع)» از مدینه تا شام می‌پردازد. «علی منصوری» مدیر بخش «با کاروان شهادت» نمایشگاه قرآن کریم در گفت‌وگویی با اشاره به روایت تصویری واقعه کربلا در این بخش گفت: در بخش «با کاروان شهادت» نمایشگاه قرآن، واقعه کربلا از آغاز سفر کاروان «امام‌حسین(ع)» از مدینه تا انتقال کاروان اسرا به شام به تصویر کشیده شده است.

روایت تصویری از کاروان کربلا به همراه توضیحات

وی از تهیه تابلو‌های حجمی در این بخش خبر داد و گفت: تابلو‌های تصویری این بخش به صورت حجمی تهیه و سعی شده تا مخاطب یک روایت تصویری کامل با همان حال و هوا را تجربه کند، همچنین در کنار تابلو‌های تصویری، توضیحات مربوط به آن تصاویر هم به نمایش در‌آمده است، به عنوان مثال در این بخش کاخ ولید به تصویر کشیده شده و «امام‌حسین(ع)» در حال موعظه آنان است که در کنار تصاویر بیانات امام هم نوشته شده است.

آشنایی با یاران و محبان «امام‌حسین(ع)» در بخش «با کاروان شهادت»

منصوری در خصوص چینش تابلو‌های نمایشگاه گفت: بخش با کار‌وان شهادت از حدود 50 غرفه تشکیل شده است که در هر کدام از این غرفه‌ها بخشی از سرنوشت کاروان کربلا روایت شده است، همچنین علاقه‌مندان با مراجعه به این غرفه‌ها با یاران و محبان «امام‌حسین(ع)» آشنا می‌شوند.

نور‌پردازی و پخش صدا برای واقعی‌تر شدن نمایشگاه

وی از اجرای نور‌پردازی برای شبیه‌سازی بهتر بخش به واقعه کربلا خبر داد و گفت: علاوه بر تصویر‌سازی و کار‌های حجمی با نور‌پردازی و پخش صوت تلاش می‌کنیم فضای نمایشگاه را به واقعه کربلا نزدیک کنیم تا مخاطبان از این فضا بهره بیشتری ببرند.

 بخش با کاروان شهادت نمایشگاه قرآن کریم با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فضایی به مساحت 1300 متر مربع در صحن یاس مصلی تهران در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.


منبع: فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین