عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
کارشناس امور دینی با اشاره به اینکه دوری مردم از ولایت امیرالمؤمنین(ع) پس از ماجرای غدیر پیامدهای شومی برایشان داشت‌، به مهم‌ترین پیامدهای جدایی از ولایت اهل‌بیت(ع) اشاره کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین علی آقابابا، کارشناس امور دینی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه دوری مردم از ولایت امیرالمؤمنین(ع) پس از ماجرای غدیر پیامدهای شومی برایشان داشت‌، گفت: اتفاقات پس از ماجرای غدیر و یا شورای سقیفه باید درس عبرتی برای همه مؤمنین به ولایت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)‌ باشد؛ زیرا تمام شرارت‌ها پس از آن ماجرا اتفاق افتاد که ماجرای عاشورا نمونه بارز این شرارت است.

وی انحراف جامعه از صراط مستقیم اهل‌بیت(ع) را یکی از پیامدهای جدایی از ولایت امیرالمؤمنین(ع) دانست و افزود: به منصب رسیدن  ستمگران و تسلط آنان بر مردم از دیگر پیامدهای شوم کنار زدن خلافت امام علی(ع)‌ و بدعهدی آنان بود. پس از رویگردانی مردم از ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام، جامعه اسلامی با سراشیبی زیادی مواجه شد و به سرعت به سوی عمق رذالت حرکت کرد تا جایی که امام صادق علیه‌السلام فرمود «پس از پیامبر(ص) جز سه نفر همگی مرتد شدند؛ إرتدَّ النّاسُ بعدَ النّبی إلّا ثَلاثة» که به قول امام(ع) این سه نفر سلمان و ابوذر و مقداد بودند. این رذالت به حدی رسید که امام حسن مجتبی را آنطور غریبانه تنها گذاشتند و امام حسین علیه‌السلام را به طرز فجیعی در کربلا همراه با اصحابشان به شهادت رساندند. البته خداوند به خون امام حسین علیه‌السلام برکت داد و موجب احیای مجدد شیعیان شد.

حجت‌الاسلام آقابابا سومین پیامد دوری از ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام را ایستایی در پیشرفت مادی و معنوی و به اوج کمال نرسیدن جامعه معرفی کرد و گفت: حضرت زهرا(س) در یکی از خطبه‌های خویش پس از ماجرای سقیفه در جمع زنان انصار و مهاجر تبعات پذیرش ولایت امیر مؤمنان(ع) را در سه جمله بیان کردند. ایشان فرمودند: «اگر دوری نمی‌کردند از بند ریسمانی که پیامبر به او(علی(ع)) سپرده بود: 1ـ آنان را به نرمی می‌راند، چنان که بینی شترِ حکومت مجروح نمی شد و سوارش به شدّت تکان نمی خورد 2ـ  آنان را به آبشخوری گوارا وارد می‌کرد که آب از دو سوی آن لبریز بود 3ـ  درهای برکات زمین و آسمان بر آنان باز می شد. [امّا، حال که چنین نشد] خداوند آنان را به آنچه کرده اند مؤاخذه و عِقاب خواهد کرد. (اشاره به آیه96 اعراف) وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‌ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لکِنْ کَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما کانُوا یَکْسِبُونَ. و اگر مردم شهرها و آبادى‌ها ایمان آورده و تقوا پیشه کرده بودند، قطعاً (درهاى) برکات آسمان وزمین را برآنان مى‌گشودیم، ولى آنان (آیات ما را) تکذیب کردند، پس ما هم به خاطر عملکردشان آنان را (با قهر خود) گرفتیم. بنابراین ولایت اهل‌بیت(ع) انسان را به بهترین پاداش و عاقبت می‌رساند. در آیه44 سوره کهف می‌خوانیم «هُنالِكَ الْوَلایَةُ لِلَّهِ الْحَقِّ هُوَ خَیْرٌ ثَواباً وَ خَیْرٌ عُقْبا»؛ ولایت خداوند به بهترین پاداش و سرانجام می‌رساند.
منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین