عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد خبر داد
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد به فعالیت 24 هزار کانون در کشور اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال با ایجاد ارتباط با مساجد دیگر کشور‌ها ارتباط مساجد را بین‌المللی کنیم.
عقیق: همایش مدیران کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد تهران با محوریت فعالیت‌های قرآنی با حضور حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و مسئولان کانون‌های استان تهران در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام ارزانی طی سخنانی ضمن اشاره به ظرفیت‌های عظیم کانون‌های مساجد گفت: این ظرفیت در 26 سال اخیر ایجاد شده و تلاش می‌کند آنچه مورد نیاز جامعه است را تأمین کند.

وی از آغاز فعالیت کانون‌ها در عرصه بین‌الملل خبر داد و گفت: در گام اول و تا پایان امسال با 6 کشور ارتباط برقرار می‌کنیم و تلاش ما این است که ارتباط و اخوت بین مساجد ما و مساجد دیگر کشور‌ها برقرار شود و در ادامه کار را خود مساجد مدیریت می کنند.

ارزانی به فعالیت 24 هزار کانون در سطح کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما نتوانسته‌ایم به اندازه ظرفیت عظیمی که در اختیار داریم هم‌افزایی ایجاد کنیم، البته برای تحقق این امر و با مشورت از کارشناسان سند فعالیت کانون‌ها را تدوین کردیم که امید است راه‌گشا باشد.

ارزانی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 71 تصمیم گرفت ستادی را در کشور با عنوان ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری راه‌اندازی کند تا از ظرفیت‌های مساجد بهره‌مند شوند که یکی از عمده اهداف آن مقابله با هجمه‌های فرهنگی به جامعه بود.

وی تنها راه برون رفت از معضلات و مشکلات اجتماعی را مهندسی فرهنگی برنامه‌ها دانست و گفت: نقش روحانیون و ائمه جماعات در تحقق این مهم ضروری است. امام جماعت در همه مشکلات و معضلات در میان مردم است و به ما ثابت شده که می‌تواند در مساجد تحول چشم‌گیری داشته باشد.

ارزانی به سند تحول کانون‌های فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: سند تحول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با 12 سیاست و 29 برنامه و با چشم‌انداز 1414 در دستور کار قرار گرفته است و قرار است در اعتلای ارزش‌های فرهنگی جامعه و کشور قدم‌هایی برداشته شود.

وی از فعالیت 80 هزار مسجد در کشور خبر داد و گغت: تقریباً همه فعالیت‌ها و گسترش مساجد با همت مردم انجام می‌شود، به عنوان مثال ما 80 هزار مسجد در کشور داریم که اگر برای ساخت هر کدام یک میلیارد تومان هزینه شده باشد مبلغ بزرگی می‌شود و هیچ بودجه‌ای قادر به تأمین آن نیست اما همه این هزینه‌ها را مردم تأمین می‌کنند و ما هم باید با ایجاد هم‌افزایی در مساجد کار را به خود مردم واگذار کنیم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد با بیان اینکه مساجد باید با فعالیت‌های دیگر در ارتباط باشد، گفت: مساجدی داریم که جمعیت زیادی را در بر می‌گیرد این نشانگر حضور مؤثر مردم و خصوصاً امام جماعت فعال است.

ارزانی با بیان اینکه اقتصاد، فرهنگ و هنر با همدیگر گره خورده‌اند افزود: اینکه رهبر انقلاب اسلامی مطالبه‌هایی را در زمینه‌های مختلف از جمله تربیت 10 میلیون حافظ قرآن دارند که می‌توان مساجد را برای تحقق مطالبات معظم‌له درنظر گرفت.

وی با بیان اینکه مسجد پیوندی میان مردم، اصناف و اقشار مختلف جامعه است گفت: پویایی مسجد می‌تواند مشکلات و معضلات جامعه را برچیند.

مشاور وزیر ارشاد با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت خیران مساجد، به فعالیت‌های خودجوش مردمی در اینخصوص اشاره و تاکید کرد: مردم خودشان مسجد را اداره می‌کنند و این نوع نگاه، تأکید رهبر انقلاب است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین