عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱
کتابخانه حرم امیرالمؤمنین(ع) در نجف اشرف با معماری سنتی ایرانی و اسلامی در پنج طبقه در حال ساخت است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

عقیق:صحن حضرت زهرا(س) با 220 هزار مترمربع یکی از پروژه‌های بزرگ ستاد بازسازی عتبات در نجف اشرف است که طراحی و اجرایی شدن آن از اواخر سال 1389 کلید خورد.

در این طرح دو بخش زیارتی و غیرزیارتی پیش‌بینی شده است که بخش زیارتی با 100 هزار مترمربع و بخش غیرزیارتی با 120 هزار مترمربع در حال ساخت است.

 

 

یکی از قسمت‌های بخش غیرزیارتی کتابخانه آستان قدس علوی است که در بخش مرکزی پروژه توسعه طرح حرم امیرالمومنین(ع) و پشت بخش زیارتی صحن قرار دارد.

 

 

این کتابخانه در پنج طبقه در حال ساخت است در حالی که سایر بخش‌های غیرزیارتی حرم علوی در چهار طبقه پیش بینی شده است اما با توجه به اینکه طبقه کتابخانه حرم علوی، سقف کوتاه‌تری نسبت به سایر بخش‌ها دارد، این ساختمان در چهار طبقه تعبیه شده است.

 

 

معماری کتابخانه صحن حضرت زهرا(س) حرم امام علی(ع) سنتی ایرانی اسلامی است و در گوشه‌های هر طبقه گچ کاری‌های آبی و رنگین زیبایی به همت هنرمندان کشورمان نقش بسته و قرار است در داخل گچبری‌ها اشعار فارسی منقش شود.

استفاده از رنگ‌ها و معماری ایرانی اسلامی در هر نقطه از طرح توسعه حرم علوی دیده می‌شود و زیبایی طرح را دو چندان کرده است.

به گفته حامد امیری مدیر پروژ صحن حضرت زهرا(س) این صحن در سه فاز طراحی و اجرایی شده است که فاز صفر آن توسط دانشگاه شهید بهشتی،
فاز یک توسط طرح جامع و فاز دو شامل نازک کاری توسط مهندس بیابانی از معماران سنتی کشورمان طراحی شده است.

 

 

در بخشی دیگر از کتابخانه حرم علوی آمفی تئاتر به منظور برپایی سمینار و برنامه‌های لازم پیش‌بینی شده که ظرفیت آن 100 تا 150 نفر است.

دسترسی به طبقات کتابخانه نیز علاوه بر پله با آسانسور نیز امکان پذیر است و به گفته مسؤولان احداث این کتابخانه به طور تقریبی تا 25 سال آینده کتاب‌های لازم و نفیس در آن قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از بزرگترین کتابخانه‌های اسلامی در منطقه به شمار خواهد رفت.

 

 

به گزارش فارس کتابخانه حرم امیرالمؤمنین(ع) واقع در بخش غیرزیارتی صحن حضرت زهرا(س) مراحل پایانی را طی میکند و قرار است تا پایان سال به بهره برداری برسد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین