عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت:
مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: هر زمانی که مسؤولان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای اعزام به عتبات برنامه‌ریزی کنند، ما امکانات لازم از محل استقرار تا سایر امور را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.
عقیق:ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در چند سال اخیر اقدام به ثبت‌نام از دانشجویان و اساتید علاقه‌مند به سفر عتبات کرده است و هر سال تعداد کثیری از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) را از استان‌های مختلف به قیدقرعه به عتبات اعزام می‌کند.

در این سفر معنوی، دانشگاهیان سه شب در نجف، سه شب در کربلا و یک شب در کاظمین اقامت می‌کنند و به زیارت اعتاب مقدسه مشرف می‌شوند.

گروه‌های دانشگاهی در سفر به عتبات علاوه بر زیارت اعتاب مقدسه به زیارت مرقد حجربن عدی و کمیل‌بن زیاد نیز می‌روند. همچنین برنامه‌های متنوع فرهنگی و زیارتی برای آن‌ها تدارک دیده شده است تا جایی که حتی از منزل امام خمینی(ره) در نجف نیز بازدید می‌کنند.

در حالی که تعداد بسیاری از دانشگاهیان برای سفر به عتبات نام‌نویسی می‌کنند، به دلیل کمبود ظرفیت و تعداد بالای تقاضا امکان اعزام تمامی آن‌ها ممکن نیست، بر همین اساس افراد به قید قرعه انتخاب و اعزام می‌شوند.

با این وجود، اعزام دانشگاهیان به عتبات در برخی زمان‌ها متوقف می‌شود که ماه مبارک رمضان نیز یکی از این ایام است.

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به عدم وجود محدودیت در اعزام‌های دانشگاهیان، گفت: هر زمانی که مسؤولان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای اعزام به عتبات برنامه‌ریزی کنند، ما امکانات از محل استقرار تا سایر امور را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه اعزام‌های دانشگاهیان به عتبات متناسب با نظر ستاد است، افزود: ستاد عتبات دانشگاهیان محدودیت‌هایی دارند اما همواره برای اعزام دانشگاهیان اعلام آمادگی کرده‌ایم.

بر اساس اعلام ستاد عتبات دانشگاهیان، نام‌نویسی در دوره بعدی اعزام دانشجیوان به عتبات بعد ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین