عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
مراسم جشن ولادت با سعادت حضرت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) هم‌زمان با اعیاد شعبانیه از سوی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و موکب الرضا(ع) در کربلا برگزار می‌شود.
عقیق:هم‌زمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه کربلای معلا میزبان زائرانی از کشورهای مختلف است که با توجه به خیل عظیم زائران اباعبدالله(ع) برنامه‌های متنوعی از سوس ایرانیان به ویژه موکب‌الرضا(ع) و نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار می‌شود.

بر همین اساس موکب احباب‌الرضا(ع) از امشب 29 فروردین‌ماه تا شنبه اول اردیبشهت‌ماه با برنامه‌های متنوع میزبان زائران حسینی است.

در نخستین روز این برنامه، حجت‌الاسلام علی ثمری به سخنرانی پرداخته و سعید حدادیان، مهدی سلحشور، مجید بنی‌فاطمه و فریدون کریم‌پور مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی می‌کنند.

با توجه به برگزاری مراسم پرفیض دعای کمیل در خیمه‌گاه حسینی، این هفته برگزار می‌شود که دعای کمیل را سعید حدادیان قرائت می‌کند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته  این مراسم از شبکه قرآن سیما به صورت زنده پخش خواهد شد. مراسم روح‌بخش دعای ندبه نیز با نوای محمدرضا غلامرضازاده پس از نماز صبح در بین‌الحرمین برگزار می‌شود که این مراسم باشکوه نیز به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

همچنین به مناسبت سوم شعبان، روز ولادت با سعادت و فرخنده امام حسین(ع)، مراسم جشنی از سوی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا جمعه 31 فروردین ماه رأس ساعت 21.30 در صحن حرم مطهر آن حضرت برگزار می‌شود.

در این مراسم که با قرائت قرآن با صدای کریم منصوری قاری بین‌المللی کشورمان آغاز می‌شود، حجت‌الاسلام اویسی در بیان اوصاف حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سخنرانی خواهد کرد و اسدالله عرب سرخی از مداحان اهل بیت(ع)، به مولودی خوانی و مدیحه سرایی می‌پردازد.

همچنین دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا هم‌ز‌مان با میلاد با سعادت حضرت سجاد(ع) به مناسبت روز چهارم ماه مبارک شعبان مراسم جشنی روز شنبه یکم اردیبهشت، پس از نماز مغرب و عشا در سرداب علقمی حرم مطهر آن حضرت برگزار می‌کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین