عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳
معاون تهذیب حوزه های علمیه:
حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: امروز کنار کعبه قرآن می خوانند، اما ضد آن عمل می کنند؛ یکی از راه های ورود به جهان اسلام، قرآن خوانی و قرآن دانی و عمل به آن است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین ملکی در محفل قرآنی مدرسه علمیه حقانی، با حضور طلاب و اساتید که در نمازخانه این مدرسه برگزار شد، با اشاره به تبلیغات سوء رسانه های غربی در حوزه ها قرآن کریم ابراز داشت: برگزاری مجالس قرآن کریم توطئه های دشمنان را در تبلیغات منفی آنان را خنثی می کند و پاسخ درخوری در برابر توطئه ها دشمنان دارد.

وی افزود: امروز کنار کعبه قرآن می خوانند، اما ضد آن عمل می کنند؛ امروز یکی از راه های ورود به جهان اسلام،قرآن خوانی و قرآن دانی و عمل به آن است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی ضمن تاکید بر ضرورت تقویت مباحث قرآنی در حوزه های علمیه تصریح کرد: استمرار و تقویت مباحث قرآنی باید بطور جد در حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد، چرا که پرداختن به خواندن و روان خوانی قرآن حفظ آن را به ارمغان می آورد.

وی ادامه داد: انسان باید  قرآن بخواند و مداومت در آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهد؛ چرا که  خواندن قرآن انسان را نورانی و معنوی کرده و به یقین شهادت را به ارمغان می آورد. بهترین تذکر دهنده قرآن است و کسی که از ذکر خداوند غافل شود به یقین در دام شیطان گرفتار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی تصریح کرد: علم و عمل مبتنی بر توجه به قرآن است، و خداشناسی، انسان شناسی، وظیفه شناسی و دشمن شناسی در قرآن است و بنابر روایات هر کس این علوم را دریابد عاقبت به خیر می شود و همه اینها در قرآن است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه تصریح کرد: قرآن سبک زندگی انسانی را سبک زندگی حیات طیبه قرار داده است؛ انسان یا زندگی خبیث دارد یا زندگی طیب، لذا همه اعمال باید بر اساس قرآن و مدار عمل بر کلام وحی باشد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: کم کاری و تنبلی، حسادت، غیبت و غیره مصداق خبیث و نشاط و خیرخواهی و غیره مصداق حیات طیبه است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین