عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
یک روزنامه اتریشی در مطلبی به مراسم پیاده روی اربعین و اشتیاق و شور حسینی شیعیان برای رسیدن به کربلا در این روزها اشاره کرد.
عقیق:با وجود تنش ها میان منطقه کردنشین اربیل عراق و بغداد بر سر شهر نفتی کرکوک، اما عشق به کربلا در حال حاضر همه چیز را در این کشور تحت الشعاع قرار داده است. حتی در خبرها نیز مسئله تنش ها با کردها در جایگاه دوم اولویت اخبار قرار گرفته است. همه جا سخن از سفر زوار شیعی به شهر مقدسشان کربلا است.
این روزنامه اتریشی در ادامه به پیاده روی زائران شیعه تا کربلا اشاره کرده و در بخش دیگری از این مطلب نوشت: شیعیان حدود 40 روز برای امام حسین که در نبرد کربلا سر از تنش جدا کردند گریه و عزاداری می کنند. این مراسم شیعه نه تنها در روز عاشورا بلکه تا 40 روز بعد از آن ادامه دارد.
نویسنده در ادامه به این مسئله اشاره کرد که شیعیان دوازده امام دارند که امام دوازدهم آن ها با نام مهدی غایب است و در دوره آخرالزمان همراه با عیسی مسیح ظهور می کند تا جهان را از شر بدی ها نجات دهد.
این روزنامه اتریشی در ادامه نوشت:  کسی این روزها راه رسیدن به کربلا را گم نمی کند، چرا که از یک طرف سیل هجوم مردم به این شهر با نزدیک شدن به آن بیشتر می شود و از طرف دیگر این راه زائران، مملو از مکان هایی است که  در آن انواع غذاها و نوشیدنی ها و خوراکی ها به زوار عرضه می شود. هر کسی می تواند مایحتاج مورد نیاز خود را مجانی به دست آورد. تامین مایحتاج زوار به تکلیف مذهبی تبدیل شده است. شرکت ها، سازمان ها و پیشه وران و حتی افراد خصوصی نیز سعی می کنند در این راستا از هم پیشی بگیرند.
نویسنده در ادامه به سخنان یک عراقی 42 ساله اشاره می کند که توجهات را به صحنه ای جلب می کند که در آن با عروسک هایی نبرد کربلا در کنار جاده ترسیم شده است و بدن های بی سر در آن دیده می شود. یک سناریویی که در دوران خلافت تروریسم داعش در سه سال اخیر هم مشابه آن در فیلم ها دیده شد و تاریخ دوباره تکرار می شود.
روزنامه اتریشی وینر سایتونگ در ادامه تصریح کرد که شیعیان از سراسر دنیا برای بزرگداشت اربعین به کربلا می آیند. افراد معتقدی هم در عراق صدها کیلومتر را برای رسیدن به کربلا پیاده روی کرده و اغلب به مدت چند روز یا چند هفته در راه هستند. گویا رفتن به این شهر مقدس به وظیفه هر شیعی معتقد تبدیل شده همان طور که زیارت کعبه برای همه مسلمانان وظیفه است.
در حالیکه در سال جاری حدود بیش از دو میلیون زائر برای زیارت خانه خدا به عربستان سعودی سفر کردند اما در کربلا پنج برابر این تعداد زائر و حدود 10 میلیون نفر دیده شده است. از زمان سقوط دولت صدام حسین در سال 2003 که شعائر مذهب شیعه در این کشور ممنوع بود تعداد زوار کربلا مرتبا روبه افزایش است. بر اساس ارزیابی مسئولان شهر کربلا امسال در طول 40 روز عزاداری برای امام  حسین حدود 15 میلیون زائر به کربلا آمده اند که حدود سه میلیون نفر آن ها از کشور همسایه عراق، ایران بوده است.
ایران و ایرانی در کربلا و همه جای این کشور حضور دارد. حتی در جلو دروازه های این شهر بیشتر زبان فارسی شنیده می شود تا عربی.
روزنامه وینرسایتونگ در بخش دیگری از این مطلب نوشت اینکه بدون ایران در عراق هیچ چیز پیش نمی رود در ماه ها و سال های اخیر خود را نشان داده است.
نویسنده در ادامه با استناد به سخنان خالد رئیس یک خانه فرهنگی در بغداد نوشت که امسال کربلا حال و هوای دیگری داشت. احساسات باز و آشکاری علیه عربستان سعودی و آمریکا دیده می شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین