عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:
اگر انسان در زندگی صبر داشته باشد، یا به مقصود خود می‌رسد یا اجر و ثواب آن را دریافت می‌کند.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد روز یکشنبه در جلسه درس اخلاق که با حضور طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: درس‌های زیادی از گفتار، رفتار و کردار اهل بیت(علیهم‌السلام) گرفته ایم که یکی از آنها موضوع صبر و بردباری و استقامت است.

حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) تجسم صبر و بردباری و حلم بودند

وی اظهار داشت: حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) تجسم صبر و بردباری بودند، حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) نیز در جای جای زندگانی خویش از جمله در واقعه کربلا همه کارها را با صبر پیش بردند.

مؤمنان همواره یکدیگر را به حق و صبر توصیه می‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به آیه «و تواصوا بالحقّ و تواصوا بالصّبر»، تصریح کرد: لازمه انسان در همه مسیرهای زمینی و آسمانی صبر است و انسان برای رسیدن به حق باید صبور باشد.

وی با بیان اینکه مؤمنان همواره یکدیگر را به حق و صبر توصیه می‌کنند، گفت: وصیت امام سجاد(علیه‌السلام)، امام حسین(علیه‌السلام) و امام علی(علیه‌السلام) به فرزندان خویش در زمان شهادت، «یا بنیّ اصبر علی الحق و ان کان مرّا» بوده است.

صبر کلید و راهگشا در برابر مصائب و مشکلات است

سخنران این مراسم  با اشاره به اینکه صبر در عربی به گیاهی تلخ اطلاق می شود، یادآور شد: صبر در زمان مصیبت ها، بلایا و ناگواری‌ها استعمال می‌شود و کلید و راهگشایی در برابر مصائب و مشکلات است.

وی تصریح کرد: اگر انسان در زندگی صبر داشته باشد، یا به مقصود خود می‌رسد یا اجر و ثواب آن را دریافت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ادامه داد: اگر انسان در برابر مشکلات صبر کند، خداوند متعال به واسطه آن صبر، انسان را به درجات بالا می‌رساند.

وی با اشاره به حدیث «علی مع الحق و الحق مع علی» اضافه کرد: از قرآن کریم و پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و اهل بیت(علیهم‌السلام) تعبیر به حق شده است و خداوند متعال، قرآن کریم، پیامبر و اهل بیت(علیهم‌السلام) حقیقت حق هستند.

خداوند به انسان صبور اجر بی‌حساب می‌دهد

وی با اشاره به اینکه صبر آثار و برکات زیادی دارد، عنوان کرد: یکی از برکات صبر این است که خداوند به انسان صبور اجر بی‌حساب می‌دهد و در کارهای فرد، حساب و کتاب باز نمی کند، همانطور که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «انما یوفی الصابرون اجرهم بغیر حساب».

وی با تصریح بر اینکه حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در هیچ یک از وقایع کربلا به خداوند شکایت نکرد، تأکید کرد: شکایت از سختی‌ها و شکایت خلق را نزد خداوند بردن اشکالی ندارد، اما شکایت از خداوند شبیه شرک و کفر است.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در پایان به ماجرای حضرت داوود(علیه‌السلام) و بانوی صبوری که همدم آن حضرت در بهشت است، اشاره کرد و اظهار داشت: صبر، انسان را به درجه و مقامی می‌رساند که می‌تواند در کنار پیامبر زمان خود قرار گیرد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین