عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۲۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
تولیت امامزاده صالح (ع ) گفت: انحرافاتی که امروزه در جریان فرهنگ عاشورایی رخ داده باید با بصیرت عاشورایی خنثی شود و باید با گام های موثر جریاناتی که قصد این تفرقه افکنی را دارند را از بین ببریم.
عقیق:ماه محرم در راه است و اماکن مذهبی خودشان را برای برپایی عزای حسینی آماده می کنند، در همین راستا به سراغ رئیس آستان مقدس امامزاده صالح(ع) رفتیم که قطب فرهنگی شمال تهران محسوب می شود و سالانه در ایام محرم میزبان هزاران نفر از عزاداران حسینی است.
مسئولان این مکان مقدس با برنامه های متنوع و راهبردی خود در تلاشند تا سیره نبوی و راه درست حسینی را به جوانان پرشور و مشتاق نشان دهند و آنان را با فرهنگ ناب اسلام بیشتر آشنا کنند.
در همین راستا مصاحبه ای کردیم با حجت الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس آستان مقدس امامزاده صالح (ع ) که در ادامه می خوانید:
رئیس آستان مقدس امامزاده صالح (ع ) درباره برنامه های ماه محرم گفت: کار محرم با گردهمایی200 نفره علما و روحانیون شمال تهران در روز چهارشنبه آغاز خواهد شد و در دو روز متوالی بحث سیاهپوشان خادمان امامزاده صالح را پیش رو داریم .
وی با اشاره به اینکه از اولین شب ماه محرم مراسم سخنرانی و مداحی برپاست ، اظهار داشت : نماز جماعت ،قرائت زیارت عاشورا همه روزه در ایام محرم در امامزاده صالح ( ع ) برپاست و یک ساعت قبل از اذان ظهر نیز مراسم سخنرانی و مداحی مانند شب برگزار می شود .
وی در ادامه از برگزاری جلسه پرسش و پاسخ شبهات عاشورایی به همراه خیمه های معرفت خبر داد و اذعان داشت : روحانیون مستقر در امامزاده صالح به سوالات مذهبی ، مشاوره ای و خانوادگی زائران پاسخ خواهند داد و این مسائل را پیگیری خواهند کرد .
وی با تاکید بر اینکه امامزاده صالح ( ع ) به عنوان قطب مذهبی و دینی در منطقه شمال تهران به حساب می آید ، تصریح کرد : ما در تلاشیم با ارائه برنامه های سنتی و مذهبی ، مراسم های آیینی و گفت و گو های آزاد در جهت رفع آسیب های محرم که تا امروز از سوی دشمنان به برخی از مردم تحمیل شده است باشیم .
حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه شبهات ایجاد شده در مورد محرم باید از میان برداشته شود ، توضیح داد : انحرافاتی که امروزه در جریان فرهنگ عاشورایی رخ داده باید با بصیرت عاشورایی خنثی شود و باید با گام های موثر جریاناتی که قصد این تفرقه افکنی را دارند را از بین ببریم .
وی در پایان با اشاره به اینکه ایجاد رفتار و منش عاشورایی از جمله اهداف ما در این ایام است ، خاطر نشان کرد :پیاده سازی روحیه آزادگی در مردم یکی از اهدافی است که بصیرت عاشورایی با خود به همراه دارد و ان شا الله با یاری خیمه های معرفت و توصیه های مناسب به این مهم دست یابیم .

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین