عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
داود منافی پور در نشست خبری شیرخوارگان حسینی:
نشست خبری بزرگترین اجتماع با حضور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در حسینیه نورالبکاء برگزار شد.
عقیق:در ابتدا این نشست دبیر مجمع گفت: رونمایی دکترین مجمع حضرت علی اصغر(ع) در سه بخش است که نامه‌ای به رهبر فرستاده‌ایم و منتظر پاسخ ایشانیم. ما مدعی هستیم ایشان یک طلایه دار حرکت استقامت در شیعه هستند.

وی درباره روند این برنامه توضیح داد: بعد از پاسخ رهبر، دکترین به 61 زبان ترجمه می شود و به ۱۰۰۰ نفر از نخبگان منابر شیعه ارسال می‌شود. به41 کشور جهان لباس ارسال می‌شود و در این حرکت نقطه عطف ما اقدام مادران برای شیرخوارگانشان است. هدف مادران که عنوان آن، نظر نامه است تا کنون به هشت زبان ترجمه شده است؛ عربی اردو، روسی، آذری تانزانیایی، نیجریه‌ای و...

داوود منافی پور با اشاره به لباس‌ها اضافه کرد: لباس‌ها دو تیکه به رنگ سبز با پیشانی بند یا صاحب‌الزمان هستند. تا کنون نزدیک به صدهزار لباس فقط برای ارسال به خارج از کشور ارسال و به 51 کشور یا در حال ارسال و یا ارسال شده است.

او اضافه کرد: در بحرین، عراق، ترکیه و امسال در هند کارگاه دوخت لباس داریم و آن ها خودشان این کارگاه را راه اندازی کردند. نزدیک به سه هزار نفر به صورت داوطلب در جای جای کشور دارند لباس می‌دوزند و فقط چهارهزار جلسه در ایران برگزار شده است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: در روسیه سه میلیون شیعه داریم و امسال خیز خوبی در این کشور داشته‌ایم و بسیاری از این لباس‌ها به آنجا ارسال شده است. همچنین در هند نیز جمعی افراد پاک که برای اهل بیت جان می‌دهند. در این کشور شهری هست به نام علیپور که بیست هزار شیعه دارد و پر از حسینیه و مسجد است. حرف من این است که خوشبختانه تاثیر انقلاب بر مردم جهان بسیار زیاد بوده است.

او تاکید کرد: هند شیعیان زیادی دار که امید داریم با احیاء این جلسات در آن کشور بتوانیم پیام حسینی را منتقل کنیم. این قدرت حضرت علی اصغر است که تازه دارد نشان داده می‌شود.

وی ادامه داد: با دعوت از اسقف اعظم تهران برای مراسم جمعه تلاش کرده‌ایم به جامعه مسیحیت نیز ورود پیدا کنیم. از سوی دیگر در تلاشیم با علوی‌های ترکیه ارتباط برقرار کنیم و هدف ما این است که به مذاهب در جای جای کشور ورود پیدا کنیم زیرا حرف برای گفتن داریم.

منافی با اشاره به تاسیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) گفت: از خیرین سلامت دعوت می‌کنیم که در برنامه سلامت همکاری کنند چراکه پافشاری داریم این بیمارستان را برای کودکان تاسیس کنیم. تاکنون کارهای اولیه آن انجام شده و بودجه آن مشخص شده است.

او اضافه کرد: اولین سوگواری بین‌المللی حضرت علی اصغر را در قالب شعر، عکس، کلیپ، دلنوشته و... راه اندازی و 230 تشکل غیر ایرانی در 115 ملیت برای این سوگواری همکاری می‌کنند.

وی اذعان کرد: 30 هزار لباس برای شهر تهران و حدود 50 هزار لباس برای مصلی نیاز هست که روز جمعه توزیع می‌شود و همه می‌توانند به راحتی در این اجتماع شرکت کنند. یک مستند ده قسمتی به نام مسیر کربلا به کارگردانی ابوالفضل منافی نیز درباره این اتفاق بزرگ از شبکه های سیما پخش می‌شود.

منافی پور با اشاره به بودجه مورد نیاز این اجتماع عظیم اضافه کرد: ما جمع آوری پول و جمع نظورات مطلقا نداریم. می دانیم که مردم دوست دارند نظورات خودشان را به دست ما برسانند ولی ما نمی توانیم اینکار را انجام دهیم و در محدودیت هستیم. در حال حاضر خیرین هستند که هزینه ها را تقبل می کنند و با کمک آن ها تمام کارها را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: بزرگترین اجتماع ما در حرم امام رضا است و داریم تدارک می بینیم که چند صحن به این موضوع اختصاص یابد. امسال حدود 130 هزار نفر فقط در حرم امام رضا خواهند بود.

در بخش دیگری از این نشست، رونمایی از دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) توسط یکی از شاعران اهل بیت(ع) برگزار شد.

این مراسم روز جمعه ساعت 9 صبح با حضور آیت الله کاظم صدیقی، آقای انسانی و آینه چی و چهل خانواده شهید مدافع حرم در مصلی تهران برگزار می شود.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین