عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۰۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲
مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی:
مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی از لزوم تهیه دانشنامه‌ای در شأن آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها یاد کرد و افزود: تهیه این دانشنامه به سادگی مقدور نیست مگر با همتی بالا و بسیج عمومی دلسوختگان خردمندی که در این مضجع شریف خدمت می‌کند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اشرف عبدی در همایش فرهیختگان و نخبگان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن شهید آیت الله مرتضی مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی وابسته به آستان مقدس برگزار شد، با تاکید بر اینکه انسان برای رسیدن به تکامل نیازمند علم دارد، اظهار کرد: برای رسیدن به علم دو عنایت مورد نیاز است که نخست نیروی فکر و ادراک و دوم امکان رابطه با موجودات برای تسخیر کردن آنهاست که در نتیجه امکان فهمیدن علوم مختلف را به انسان می‌دهد و منشا عمل می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه انسان ترکیبی از روح و جسم است، بقای او نیز در گرو تقویت روح و جسم اوست و سوق دادن روح افراد به سمت کمال از مصادیق مهم هدایت انسان است.

مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی از خدمت در نزد اهل بیت(ع) به عنوان یکی دیگر از راهکارهای رسیدن به تکامل نام برد و گفت: این توفیق قسمت هر فردی نمی‌شود اما اکنون خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) به این جایگاه والا رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه‌های آموزش و پژوهش به فکر، قلم، اندیشه، تدبیر، بیان و کلاس‌داری فرهیختگان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) نیازمند هستیم، مطرح کرد: در حوزه پژوهش عرصه‌هایی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت ارزشمند فرهیختگان و نخبگان حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها در این عرصه‌ها بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های پژوهشی در آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) توسعه داده می‌شود، اظهار کرد: هر فرد فرهیخته‌ای در کنار کار خود در آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌تواند به صورت سازمان‌یافته و نیمه حضوری فعالیت خود را در عرصه پژوهش و آموزش دنبال کند.

وی با بیان اینکه در حوزه پژوهش تفسیرالمیزان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ضرورت برگزاری کنگره حضرت آمنه(س) به عنوان مادر آخرین پیامبر الهی که تکریم او از مصادیق شعار اسلام است مورد توجه قرار گرفته چرا که این مادر باید به صورت شایسته به جامعه معرفی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدی یادآور شد: در عرصه تدوین زندگی‌نامه ستارگان حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها که سینه به سینه، بیان به بیان و قلم به قلم شریعت مقدس را به ما رسانده و ما به فیوضات آنها نیازمند هستیم، گام‌های مطلوبی برداشته می‌شود اما در این راستا باید همکاری همگان را شاهد باشیم.

وی از لزوم تهیه دانشنامه‌ای در شأن آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها یاد کرد و افزود: تهیه این دانشنامه به سادگی مقدور نیست مگر با همتی بالا و بسیج عمومی دلسوختگان خردمندی که در این مضجع شریف خدمت می‌کند.

مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه امسال در حوزه آموزش کارهای مطلوبی را سازماندهی و برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تصریح کرد: نظام جامع آموزشی با دستور تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) ابلاغ شده است که برای اجرایی کردن این نظام جامع از توان اساتید و فرهیختگان استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این گردهمایی به دنبال شناسایی افراد نخبه و فرهیخته هستیم، گفت: اکنون باید شکرگذار باشیم که زیر سایه ولایت فقیه و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه سلام‌الله علیها در حال خدمت هستیم.‌


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین