عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۴۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
با تلاش آستان قدس رضوی صورت گرفت؛
سرپرست شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی از آمادگی ارسال ششمین محموله ملزومات چوبی شبستان حضرت زهرا(س) حرم امیرالمومنین(ع) خبر داد.
عقیق:محمدجواد طبسی، سرپرست شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: این در‌ها مربوط به داخل صحن شبستان حضرت زهرا(س)  حرم امیرالمومنین علی(ع) است.

وی ادامه داد: در محموله ششم، تعداد 160 عدد چهارچوب و 128 باب در نفیس منقوش به هنر گره چینی و آلات چینی ازجنس چوب ساج و راش ارسال خواهد شد  که مجموع  چهارچوب های ارسالی با احتساب این محموله 511عدد و تعداد در و پنجره ها 848 باب می باشد

وی درباره جنس چوب‌های به کار رفته در این محموله، افزود: از چوب ساج برای درهایی که مابین محیط بیرون و داخل است، استفاده شده که از بهترین چوب‌های موجود و مقاوم به آفات و حشرات و دارای مقاومت تنشی مکانیکی و خمشی می‌باشد.

طبسی ادامه داد: تغییر دمای شهر نجف طی روز، حدود20 درجه سانتی گراد  و طی سال 50 درجه سانتی گراد است و چوب ساج به دلیل مقاومت بالا نسبت به رطوبت و تغییرات جوی محیطی، جزء بهترین انتخاب‌ها در این زمینه بوده است.

وی اضافه کرد: از چوب راش نیز برای فضای برخی از قسمت های داخل استفاده شده که چوبی صنعتی، با کیفیت بالا، زیبا، دارای رنگ‌های متنوع و یکنواخت است.

سرپرست شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی با اشاره به هنرهای به کار رفته در این ملزومات گفت: در این ملزومات، هنرهای گره چینی، آلات چینی و معرق چوب به کار رفته است
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین