عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۸۷۰۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: تمام مومنین و مومنات را هم که توی قبر می‌خوابانند، می‌گویند بخواب مثل خوابیدن عروس! آیا نشنیده‌اید وقتی تلقین می‌کنند می‌گویند نَم نومه العروسِ! بخواب مثل خوابیدن عروس! اینجا عکس آن عالم غیب است.
عقیق:مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: عروس این جور است. عروس تا شوهر می‌کند از گرفتاری این را می‌خواهم، آن را می‌خواهم راحت شده و به خواب بله می‌دهد. شما عروس نشده‌اید، نمی‌دانید! یک خوابی می‌کند که جایتان خالی! شما هم که شب عروسی، همه‌اش باید نماز بخوانی که خدا یک ولد صالح و بدهکاری‌های عروسی را بدهد. او خوابیده است و شما هم دعا می‌کنید. آن وقت می‌گویند زن و مرد یکی هستند، برابر هستند! کجا یکی هستند؟ او خوابیده و این دعا می‌کند خدایا اولاد صالح، رزق حلال و بچه‌های خوب به ما بده. شب عروسی خیلی دعا اجابت می‌شود. اما ندیده‌ام زن‌ها خیلی دعا بکنند. نمی‌دانم، حالا شاید توی خواب در دلشان دعا می‌کنند اما می‌دانم که عروس می‌خوابد. نزدیک عید است و چاره ندارم که یک مزاح هم بکنم.

تمام مومنین و مومنات را هم که توی قبر می‌خوابانند، می‌گویند بخواب مثل خوابیدن عروس! آیا نشنیده‌اید وقتی تلقین می‌کنند می‌گویند نَم نومه العروسِ! بخواب مثل خوابیدن عروس! اینجا عکس آن عالم غیب است. حالا خودتان نمی‌خواهید که توی این قبر دنیا راحت باشید و قشنگ بخوابی!؟ چون دنیا زندانمان است. الدنیا سِجنُ المومِنِ. آیا قبول نداری قبر است؟



پی نوشت:

کتاب طوبی محبت؛ جلد چهارم - ص 97

مجلس حاج محمد اسماعیل دولابی

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین