عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
حجت الاسلام حسینی قمی:
برخی به جایی می رسند که وقتی به لحظه جدایی از ماه مبارک رمضان می رسند، وحشت می کنند و این جدایی برای آن ها مصیبت است؛ از خدای متعال بخواهیم تا عظمت این ماه پر برکت را درک کنیم.
عقیق:به نقل از مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی، کارشناس مذهبی در مراسم دعای توسل مسجد با اشاره به دعای ۴۴ و ۴۵ صحیفه سجادیه امام سجاد(علیه السلام) که درباره استقبال و وداع با ماه مبارک رمضان است، گفت: حضرت(ع) درباره وداع با ماه مبارک رمضان می فرمایند، خداوندا مصیبتی دارد به ما می رسد، تو این مصیبت را جبران کن.

 

سخنران مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: برخی به جایی می رسند که وقتی به لحظه جدایی از ماه مبارک رمضان می رسند، وحشت می کنند و این جدایی برای آن ها مصیبت است؛ از خدای متعال بخواهیم تا عظمت این ماه پر برکت را درک کنیم.

 

وی خطاب به پدران و مادرانی که فرزندانشان نسبت به ماه مبارک رمضان کاهلی می کنند، اظهار کرد: رسول خدا(صلی الله علیه و آله) در آستانه ماه مبارک رمضان با یاران نشسته بودند و یک مرتبه با حالت اضطراب سه مرتبه فرمودند، «سبحان الله»؛ یاران فرمودند یا رسول الله! چه شده؟ آیا دشمنی در حال حمله است؟ ایشان فرمودند، نه ماه رمضان دارد می آید و خدای متعال در این ماه مبارک، همه اهل قبله را می آمرزد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر کسی یک روز روزه بگیرد، اگر خداوند تمام زمین را پر از طلا کند و به او بدهد، هنوز پاداش یک روز روزه اش را به او نداده است؛ این رحمت و تفضل خدای متعال است و نباید تصور کرد که چنین احادیثی غلو و بزرگنمایی است.

 

وی افزود: اگر کسی یک روز عمدا روزه خود را بخورد، اگر تا آخر روزگار(نه تا آخر عمر) روزه قضا بگیرد، جبران آن یک روزه نمی شود؛ حتی در احادیث و روایات بیان شده که سفر زیارتی کربلا و دیگر اعتاب مقدسه را باید حتی الامکان پس از ماه مبارک رمضان رفت.

 

کارشناس دینی رسانه ملی به وظایف مهم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین کارها در ماه مبارک رمضان، افطاری دادن به دیگران است که براساس روایات ثواب آن از روزه داری بالاتر شمرده شده است؛ باید سفره های ساده افطاری در سراسر کشور گسترش پیدا کند.

 

وی اخلاق نیک در ماه مبارک رمضان را از دیگر موارد مهم در این ماه پر برکت عنوان کرد و گفت: گرما و گرسنگی نباید باعث شود که اخلاق ما عوض شود و خانواده و اطرافیان دعا کنند، ای کاش ماه رمضان زودتر تمام شود تا اخلاق فرد دوباره خوب شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در پایان تأکید کرد: از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) پرسیدند چه عملی در ماه مبارک رمضان از همه بالاتر است؟ ایشان فرمودند، بالاترین عمل این است که گناه نکنیم؛ اگر بعد از ماه مبارک رمضان گناهان و زشتی های ما ادامه داشته باشد، این ماه پر برکت را درک نکرده ایم.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین