عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت می‌گوید حدود ۴۵ درصد اعزام‌های انفرادی یا کاروانی‌ زائران توسط دفاتر زیارتی غیرمجاز انجام می‌شود‌.
عقیق:محسن نظافتی با اشاره به اینکه زائرانی که قصد زیارت عتبات عالیات دارند باید قبل از اقدام به ثبت نام به منظور آگاهی از محل دفاتر مجاز زیارتی به سایت سازمان حج و زیارت مراجعه کنند، گفت: در این بین دفاتر سازمان حج و زیارت هر استان نیز آمادگی دارد تا در صورت تماس تلفنی یا حضوری زائران، آنها را راهنمایی کند تا هموطنان درگیر دفاتر زیارتی غیرمجاز نشوند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته 400 زائر مشهدی به دلیل اعزام  یکی از دفاتر زیارتی غیرمجاز در کشور عراق سرگردان بودند و این در حالیست که این افراد در مجموع 7 میلیارد تومان هزینه پرداخت کرده بودند، گفت: بر این اساس زائران باید قبل از ثبت نام مجوز ارائه شده به دفاتر زیارتی را مشاهده کنند تا در آینده با مشکلات متعدد مواجه نشوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه هم اکنون حدود 45 درصد اعزام‌های انفرادی یا کاروانی‌ زائران توسط دفاتر زیارتی غیرمجاز انجام می‌شود، ادامه داد: متاسفانه مردم به دلیل نداشتن آگاهی به این دفتار مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام می‌کنند در حالی روند ثبت نام در دفاتر مجاز کاملا متفاوت است.
نظافتی دلیل فعالیت دفاترزیارتی غیرمجاز را وجود ضعف در برخورد توسط قوه قضائیه و نیروی انتظامی با دفاتر مذکور دانست و افزود: در این بین فروش پرواز چارتر به دفاتر مذکور نیز سبب شده تا اعزام گروهی راحت‌تر انجام شود در صورتی که طبق قانون نباید این مهم انجام شود و نیاز به مجوز است.
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: خروج از مرزهای زمینی به صورت انفرادی مانع قانونی ندارد اما وقتی خروج گروهی انجام می‌شود جای تامل داشته و باید موضوع بررسی داشتن مجوز مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه امروزه دفاتر زیارتی غیرمجاز متعددی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت هر موقع که از فعالیت مراکز غیرمجاز مطلع شده، این مهم را به مراجع قضایی ارائه کرده تا برخورد لازم صورت بگیرد.
نظافتی با یادآوری اینکه افرادی که توسط دفاتر زیارتی غیرمجاز به عتبات عالیات اعزام می‌شوند از امنیت کافی و بیمه برخوردار نیستند، گفت: این درحالیست که خدمات ارائه شده نیز با قالب اعزام‌های متعارف و صحیح تفاوت چشمگیری دارد.
 مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: هم اکنون 2400 دفتر مجاز زیارتی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

منبع:دعبل


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین